מפגש 1 - סדר יום בגן הילדים
מהו סדר יום, מהי חשיבותו בגן לילדים לצוות ולמנהלי הגן, גמישות וקביעות בסדר היום,כיצד בונים סדר יום נכון הכולל גם הגדרת תפקידים.
מפגש 2+3 - התבוננות מכוונת בילדים
מהי התצפית של ילד ומהן מטרותיה, רווחים שבה והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת. התצפית והקשר שלה להתפתחות תקינה של הילד.
דרכי ביצוע נכונות של תצפית. כיצד מארגנים את נתוני התצפית למארגן יעיל וכיצד בונים תוכנית עבודה אישית מתוך הנתונים שעולים בתצפית.
מפגש 4 - התבוננות מכוונת בארגון החינוכי
התבוננות במערכת ובמסגרת החינוכית על כל היבטיה הניהוליים והפדגוגיים במטרה להגיע להערכה המובילה לשיפור הארגון.
מפגש 5+6 - המרחב כסביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, מהם העקרונות של סביבה חינוכית ומהן המטרות של עיצוב סביבה בדרך מקצועית, כיצד מעצבים סביבה חינוכית קבועה וסביבה חינוכית משתנה בעלות השפעה מכוונת.
מפגש 7 - הפעילות בגן הילדים
מהם סוגי הפעילות השונים בגן הילדים, חשיבות המשחק בגיל הרך, סוגי המשחק השונים, ארגון הפעילות בתוך סדר היום במסגרת התוכניות השנתיות. חשיבות ארגון הפעילות בחצר
מפגש 8 - הקניית הרגלים וחינוך לגבולות ומשמעת
המשמעות החינוכית של חינוך לגבולות בגיל הרך, מודל 5 דמויות הסמך, תכנון מניעתי ותגובתי לבעיות התנהגות בגיל הרך.
מפגש 9+10 - תוכניות עבודה ולימוד בגן הילדים
מהי תוכנית עבודה, מה ההבדל בינה לבין תוכנית לימוד, כיצד מארגנים את תוכנית העבודה השנתית, החודשית והשבועית, כיצד בונים תוכנית לימוד, מהי תוכנית לימוד אינטגרטיבית.
מפגש 11+12 - הורים וניהול עבודת צוות
כיצד לנהל אספות ומפגשי הורים, כיצד לנהל תוכנית קהילתית משתפת. עקרונות של מעורבות ללא התערבות, עקרונות של שקיפות מול חיסיון המידע, קוד אתי בניהול הגן. |