הקורס "פדגוגיה לגיל הרך" - באזור המרכז (26-001)
פדגוגיה הלכה למעשה בגן הילדים.
 
קורס זה, מהווה את חוד החנית וספינת הדגל של מרכז ההדרכה, הייעוץ וההעשרה לגיל הרך של " הגננת סקול ".
 
הייחודיות של קורס זה נובעת מהניסיון הרב של המרצה, הגב' אביה עוזני - מדריכה פדגוגית בכירה בגני  ילדים.
 
קורס פדגוגיה לגיל הרך פונה לגננות, למנהלי גנים ומובילי גנים. מטרתו להעניק תובנות מסודרות של תהליכים פדגוגיים, נהלים וכלים ישומיים שיש להקים ולנהל בגן הילדים.
 
"בגננת סקול" מאמינים כי, מסגרת חינוכית מיטיבה הינה מסגרת בה מתקיימים שני תנאים מרכזיים. יש בה סדר ומענה. הסדר כולל את האופנים המורכבים שבהם מתנהלת המערכת החינוכית כמסגרת בהתאם לתפיסות, לרציונאל ולחזון המנחים את דרכה. כאשר אנחנו מדברים על "סדר" אנחנו מדברים על שגרת יום בגן, נהלים, דרכי קבלת החלטות, חלוקת תפקידים , ניהול זמן אפקטיבי ועוד.
 
"המענה" כולל את כל "ההתייחסויות" החינוכיות שלנו לילדים. כאן מקומם של מושגים כמו: טיפול, הוראה, התאמה אישית, תוכניות עבודה ולימוד, עבודה פרטנית , פיתוח מיומנויות ועוד. "המענה" מהדהד אל הצרכים של הילד בעוד ש"הסדר" מהדהד אל הצרכים של המסגרת. אולם בין שני המושגים מתקיימת תלות הדדית, דיאלוג מורכב ובמקומות רבים אף חפיפה. מסגרת חינוכית מפרה ומצמיחה מקיימת איזון בין שני המושגים.
 
כאשר  "הסדר והמענה" הופכים להיות כוח מקצועי מוביל בחשיבה, בתכנון ובביצוע של כל ההתנהלות החינוכית, נוצר מקום של אמת ועוצמה עבור כל באי הגן. ילדים, צוות והורים כאחד.
 
במסגרת השעורים נלמד כיצד לערוך בגן סדר הנותן מענה לצרכי הילד ולהתפתחותו. מענה מקצועי זה הכרחי עבור מנהלי גנים הרוצים להוביל את עצמם ואת אנשי הצוות להישגים חדשים.
 
אנו מאמינים, כי כדי להפוך למנהיגים חינוכיים על מנהלי הגנים להכיר היטב את העבודה החינוכית המתבצעת בגן ולהבין את טיבה ומניעיה. תהליכי תכנון והערכה יכולים להתבצע רק על סמך נתונים מקצועיים פדגוגיים.
גני הילדים הפרטיים נדרשים היום להוכיח ידע חינוכי. ידע זה מאפשר לארגון לבטא את עוצמתו וייחודיותו. והוא הכרחי על מנת לגדול ולקיים ארגון חינוכי יעיל, אפקטיבי ורווחי.
 
המפגשים נערכים בקבוצה קטנה בדגש על תהליכים של התנסות ולמידה פעילה וחוויתית.
  
לפניכם תמצית המפגשים:
 
מפגש 1 - סדר יום בגן הילדים
 
מהו סדר יום, מהי חשיבותו בגן לילדים לצוות ולמנהלי הגן, גמישות וקביעות בסדר היום,כיצד בונים סדר יום נכון הכולל גם הגדרת תפקידים.
 
מפגש 2+3 - התבוננות מכוונת בילדים
 
מהי התצפית של ילד ומהן מטרותיה, רווחים שבה והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת. התצפית והקשר שלה להתפתחות תקינה של הילד.
דרכי ביצוע נכונות של תצפית. כיצד מארגנים את נתוני התצפית למארגן יעיל וכיצד בונים תוכנית עבודה אישית מתוך הנתונים שעולים בתצפית.
 
מפגש 4 - התבוננות מכוונת בארגון החינוכי
התבוננות במערכת ובמסגרת החינוכית על כל היבטיה הניהוליים והפדגוגיים במטרה להגיע להערכה המובילה לשיפור הארגון.
 
מפגש 5+6 - המרחב כסביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, מהם העקרונות של סביבה חינוכית ומהן המטרות של עיצוב סביבה בדרך מקצועית, כיצד מעצבים סביבה חינוכית קבועה וסביבה חינוכית משתנה בעלות השפעה מכוונת.
 
 מפגש 7 - הפעילות בגן הילדים
מהם סוגי הפעילות השונים בגן הילדים, חשיבות המשחק בגיל הרך, סוגי המשחק השונים, ארגון הפעילות בתוך סדר היום במסגרת התוכניות השנתיות. חשיבות ארגון הפעילות בחצר
 
מפגש 8 - הקניית הרגלים וחינוך לגבולות ומשמעת
המשמעות החינוכית של חינוך לגבולות בגיל הרך, מודל 5 דמויות הסמך, תכנון מניעתי ותגובתי לבעיות התנהגות בגיל הרך.
 
מפגש 9+10 - תוכניות עבודה ולימוד בגן הילדים
מהי תוכנית עבודה, מה ההבדל בינה לבין תוכנית לימוד, כיצד מארגנים את תוכנית העבודה השנתית, החודשית והשבועית, כיצד בונים תוכנית לימוד, מהי תוכנית לימוד אינטגרטיבית.
 
מפגש 11+12 - הורים וניהול עבודת צוות
כיצד לנהל אספות ומפגשי הורים, כיצד לנהל תוכנית קהילתית משתפת. עקרונות של מעורבות ללא התערבות, עקרונות של שקיפות מול חיסיון המידע, קוד אתי בניהול הגן.
על המרצה
שמי עוזני אביה ובוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני במנהל חינוכי ותוכניות לימוד. בעברי שנים רבות של עבודה מגוונת בתחומי חינוך שונים. התחלתי את דרכי כמורה ורכזת הטיפול בפרט על צרכיו הייחודיים בחטיבה העליונה בתיכון, עבדתי במסגרות של החינוך המיוחד, כמורה, מדריכה ולבסוף, כמנהלת בית ספר לילדים עם הפרעות התנהגות קשות. בשנים האחרונות לימדתי והדרכתי במכללת לוינסקי במסלול להכשרת עובדי הוראה לגיל הרך. במכללה למדתי והדרכתי סטודנטיות מן המניין, אנשי אקדמיה שביקשו לעצמם הסבה מקצועית וגננות פרטיות. בנוסף ניהלתי את חדר משאבי ההדרכה של הגיל הרך במכללה.
כיום, אני מרצה בכירה ב"הגננת סקול" ומדריכה פדגוגית בגני ילדים.

סגל המרצים, בקורס זה, הם:
אביה עוזני - מנחה ומאמנת למערכות חינוך
מבנה הקורס:
הקורס יכיל 12 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות בכל מפגש.סה"כ 48 שעות פדגוגיות.
הקורס יתקיים פעם בשבוע ביום א'. סה"כ 3 חודשים.
מקום:
הקורס יתקיים בת"א (נחלת יצחק) 
ברח' "מנורת המאור" 8
בקומת הלובי בבניין של איסתא
 
בסיום הקורס ועמידה במטלות הקורס, תינתן תעודה של "הגננת סקול" -  בוגר/ת הקורס "פדגוגיה לגיל הרך"

דף הבית | הגננת סקול - הרציונאל | 10 סיבות - למה הגננת סקול | סגל המרצים צוות  ההדרכה | שיווק הגן בעידן האינטרנט | סל השירותים | ליווי אישי ושיווקי | חוויה מוסיקלית | מן התקשורת | השכרת כיתת לימוד | ליווי אישי | דף תודה | t | הקמה, ניהול ושיווק גן ילדים - באזור תל אביב | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים 11 | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים | קורס הכרת המחשב והאינטרנט | פדגוגיה לגיל הרך באזור תל-אביב | פדגוגיה לגיל הרך 3 | קורס העשרה מוסיקלית לגיל הרך | עקרונות הלמידה ותוכנית הלימודים | השפות השונות בגן הילדים | הכשרת גננות מובילות | מניהול למנהיגות-קורס להעצמת הגננת | קורס אימון להעצמה אישית - באזור תל אביב | קורס קואצינג - מפגשי היוועצות לגננות | קורסי קוצינג | הנחיית קבוצות | פיתוח מיומנויות הניהול | אומנות הפרזנטציה | פיתוח אישי וצמיחה מקצועית | תנועה לגיל הרך | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור חיפה | נפגשים עם קטנטנים - ליאורה שלזינגר | הערכות לקראת שנת הלימודים הבאה והחוק החדש | ייעוץ וליווי אישי | ייעוץ פדגוגי | ייעוץ משפטי | ייעוץ פיננסי | ייעוץ שיווקי עיסקי | הרצאות אורח לגן | אבחון ופענוח ציורי ילדים | מדריכים לתנועה לגיל הרך | ליווי התפתחותי לתינוקות עד גיל שנתיים | מדריכי ריקודים לגיל הרך | מנושא למעשה - איכות הסביבה | מנושא למעשה - הגישה המתכללת | בניית תוכנית עבודה בגן הילדים | ניצני אוריינות והתפתחות שפתית בגיל הרך | הורים וילדים | הורים וילדים מתקשרים בתנועה | מדריכי תנועה להורים ופעוטות | מפעילי נופש פעיל | פסיכולוגיה של הילד המשחק | תנועה לגיל הרך | היבטים עסקיים בהקמת עסק | יישומי המחשב בגן הילדים | המחשב ככלי ניהולי בגן הילדים | המחשב ככלי שיווקי בגן הילדים | עקרונות הלמידה בגיל הרך | התפתחות שפה | סדנאות | מפגשי העשרה - ד"ר צבי ברק | פורום אקדמי | מרכז המידע | מאמרים בתחום השיווק | מודל חמשת החושים - רביב זייפלד | שיווק מפה לאוזן | מאמרים: כללי | מפילים עליהם תיק | יעוץ או היוועצות | זה לא נעים לי | מאמרים בתחום תרבות וחיברות | הישרדות | טיסות ותינוקות | מאמרים ומחקרים אקדמאיים | מאמרים בתחום הפדגוגי | אביה עוזני | עיצוב סביבה חינוכית בגן הילדים | סדר ומענה במערכות חינוכיות | פעילויות קייטניות לקיץ | משחקים ולומדים בגן הילדים | כיצד לבחור גן ילדים | דרך המלך בתקשורת תומכת | על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים | כיצד להכין את ילדך למעבר לגן החדש | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | אסיפת הורים הראשונה בגן! למה לצפות- | מאמרים בתחום תנועה לגיל הרך | חשיבות פעילות הורים וילדים בתנועה | שילוב ריקודי הילדים במסגרת שיעורי התנועה | בשבח התנועה | גרייה והעשרה של המערכת הווסטיבולרית בגיל הרך | מאמרים בתחום פסיכולוגיה התפתחותית | בייבי שיאצו | בנות מנוגה, בנים ממאדים | אימא מה תתני לי היום | כתיבה בקלי קלות | התנגדויות | גן פועל, שמח ולומד | הידרותרפיה: כשהמים מרפאים את הכאב | משחקי אגוזים | משחק ביתי | נעים בחצר הגן - חלק א | נעים בחצר הגן - חלק ב | האם השתגעתי | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | הכל אודות תיבות פעילות | אוויר ואווירה בגן הילדים | פרידה, קליטה והסתגלות לגן בגיל הפעוט | פרידה והסתגלות | בין חינוך לאילוף | מאמרים בתחום התזונה לגיל הרך | פחמימות הדלק של הגוף | 5 כללים לתזונה נכונה והרגלי אכילה טובים | תזונה נכונה לך ולכל המשפחה | מזונות פלא | תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים לכל המשפחה | צרכנות נכונה | צבעי מאכל- צבעי מחדל | תזונת ילדים- דפוסים והרגלים | טיפים- עודף משקל מתבגרים וילדים | יום הולדת חגיגה נחמדת | ספרות מקצועית | שאלות נפוצות | מן התקשורת | אתרים מומלצים | ספרים מומלצים | האקדמיה לגיל הרך | תוספות | תוספות 1 | מועדון לקוחות | חדשות | הנחיות לנרשמים | טפסים להורדה | מבחן לדוגמא | המלצות על הרצאות | המלצות על קורסים | בחירת מתנה לחג החנוכה | הכנה לראיון עבודה | ניוזלטר |           | צור קשר |