כבר למעלה מעשור (!) האתר נותן שירות חינם לציבור הישראלי
מעולם לא דרשנו כלום ולא נבקש כלום תמורת השירות.
אבל כדי שנוכל להמשיך להחזיק את האתר באוויר, ולשלם את הוצאות האחסון, השיפור והתחזוקה שלו, בבקשה ממך כבה את חוסם הפירסומות עבור האתר הזה בלבד
איך עושים את זה? לוחצים על האייקון האדום בחלק העליון של הדפדפן שלך, ליד שורת הכתובת, לרוב הוא נראה ככה: או ככה: או אפילו ככה: (יתכן שאצלך קצת אחרת, בדפדפנים מסויימים צריך ללחוץ קודם על אייקון בצורת פאזל כזה ) ואז לוחצים על "כבוי עבור אתר זה" או על "אל תפעל בדפים בדומיין זה" או על Always שתחת Pause on this site
אנו מבחינים בשיטות הוראה מגוונות בגני הילדים, לכל שיטה ישנה תפישת עולם משלה בנושא חינוכו של הילד הרך בשנותיו הראשונות בתוך מסגרת גן הילדים שבו הוא נמצא. ישנן שלוש שיטות עיקריות והן:
שיטת גן אחר היא שיטתו של גדעון לוין, חבר קיבוץ להבות הבשן, מרצה בפסיכולוגיה של הגיל הרך, במזלות אורנים מאז שנת 1953, גדעון לוין פרסם מאמרים רבים בנושאי הגיל הרך.
שיטתו של גדעון יוצאת למעשה מהפעילות של הילדים בגן, פעילות ה"זורמת" באופן חפשי בזמן שהייתו של הילד בגן.
הגננת מעורבת ומשתתפת בפעילויות השונות של הילדים בגן לכן שיטה זו נקראת גם שיטת "הגן הזורם".
בכל פעילות של הילד בגן אנו נמצא למעשה את מרכיבים הבאים: עבודה, יצירה, משחק ולמידה.
ערך העבודה הוא בהנאה שהיא גורמת לילד בתוצר ובמאמץ מאחר והיא כרוכה
במאמץ.
ערך היצירה הוא בכך שהילד משתמש בדמיון ובמקוריות שלו.
ערך המשחק הוא בעצם התרחשותו מבלי שיהיה לו תוצאות או תוצר.
ערך הלמידה הוא בכך שיש בה גם מאמץ וגם הנאה והילד מרחיב את הידע שלו.
על פי תורת הגן הזורם כל הפעילויות שוות מבחינת ערכן מאחר וכל פעילות תורמת להתפתחותו של הילד בתחום מסוים, השפעתן של הפעילויות על הילד תלויות בעדיפותו של כל ילד, במידת המעורבות שמגלה הגננת לפעילות שמתרחשת בגן.
קיים דקדוק של פעילות שמחבר את כל הפרטים של הפעילות לכדי שלמויות שונות
וחדשות שנעשות במשך הזמן מורכבות יותר ויותר. כל שלמות מקבלת משמעות
שונה חברתית, ממשית סמלית וכו'.
ע"י הפעילות הילד למעשה מבטא את הזהות העצמית שלו. איזו פעילות הוא מעדיף,
כמה הוא מוכן להשקיע, האומץ שלו בפעילות וכו'.
שלושת השותפים בתהליך החינוכי של שיטת "הגן הזורם"
בתהליך הנ"ל ישנם שלושה שותפים:
1. הילד - הוא השותף העקרי, יש צורך לשים לב להתפתחותו, להבין את צרכיו,
ולעזור לו למצות את יכולתיו בצורה הטובה ביותר.
2. הגננת - היא מהווה למעשה דוגמא חינוכית לילד וצריכה להיות מעורבת בכל
הפעילויות של הילד ולתת לו את הכלים הדרושים לכך.
3. ההורים - צריכים לשתף פעולה ממשי עם הגננת בתחום התכנון והרככניות בגן ע"פ
צרכי הילדים.