מבוא:
המכללה האקדמית "תלפיות" הינה מוסד ותיק וייחודי במרכז הארץ, המכשיר מורות וגננות ברוח החינוך הממלכתי-דתי, בגישה פלורליסטית. הלימודים מתקיימים באווירה חברתית נעימה ובהענקת תשומת לב אישית עם הפנים לקהילה. מכללת "תלפיות" מאמינה במתן אפשרות למימוש הפוטנציאל האישי של הסטודנטיות כגננות לעתיד, באמצעות מגוון מקצועות התמחות, בהתאם לנטיות האישיות.
במכללה מסלולי לימוד המכשירים מורות וגננות בנושאי התמחות שונים.
במכללה פועל מעון לפעוטות לנוחיות הסטודנטיות השבות ללימודים סמוך למועד הלידה.
לרשות הסטודנטיות ספריה עשירה הנותנת מענה מקומי והשאלה בין - ספרייתית וכן מרכז דע"ת הפועל כסדנא להכנה ולפיתוח חומרי למידה עם אפשרויות השאלה.
ראש המסלול לגיל הרך: ד"ר מיכל שרייבר
מזכירת המסלול: ד"ר הרצליה וגנר
לפרטים ולהרשמה ניתן לפנות: בטל: 03-5128555 03-5128572
לנרשמות דרך האתר – מתנה:
"יומנה של שילת" – הגיגים חינוכיים במעבר מן הגן לבית הספר" מאת פרופ' אריה ווהל וד"ר לאה זוכמן.(קישור לסריקת השער עם ציטוטים)
המסלול לגיל הרך מדגיש את דמותה של המחנכת הדתית ומקצועיותה בגיל הרך, גיל בו מתחיל תהליך עיצוב אישיותו של הילד. מכשיר את הסטודנטיות בשני ערוצי הכשרה:
א. ערוץ גננות לגן הילדים הרגיל (גלאי 0-6). ניתן להרחיב לכיתות א' וב'
ב. ערוץ גננות לגן הילדים הרגיל ולגן ילדים בחינוך המיוחד.
הלימודים כוללים עבודה מעשית בגן הילדים / בבית הספר לפי תחומי ההתמחות. משך הלימודים לקבלת התואר הראשון בחינוך B.Ed ותעודת הוראה – ארבע שנים.
שנת הלימודים הרביעית משלבת הוראה (סטאז') עם לימוד סוגיות מתקדמות בחינוך וסדנת סטאז'.
תכנית הלימודים:
התכנית כוללת מגוון רחב של תחומי דעת כמתבקש מן הגננת/המורה שהיא הדמות הדומיננטית בסדר יומו של הילד בגיל הרך:
תחומי ההתמחות:
לימודים מורחבים באחד מן התחומים הבאים:
|
ספרות - ספרות ילדים: (קישור לקורסים) |
|
.מדעי הטבע (קישור) |
|
חינוך מיוחד בגני ילדים (קישור) |
פרוייקטים מיוחדים
במסלול לגיל הרך פועלים שני פרוייקטים :
"סיפור על במה" – טיפוח והעשרה לשונית באמצעות תיאטרון (קישור למצגת)
"עם אחד לב אחד" – טיפוח זהות יהודית ציונית בקרב ילדי גן (קישור למצגת) חומר
לקישור לקורסים בספרות:
מכללת "תלפיות" פועלת מתוך "אני מאמין" ששורשיו בהיסטוריה המפוארת של המכללה והמשתנה הדינמי של רוח הזמן והקידמה.
מתוך אמונה בייחודו של כל אדם מציב הסגל האקדמי של המכללה את הסטודנטית במרכז העשייה החינוכית בהכשרתה למילוי השליחות והיעד הלאומי שנטלה על עצמה עם פנייתה לחינוך ולהוראה.
ולפיכך:
|