קורס הקמה, ניהול ושיווק גן ילדים (26-002)
ניהול השיווק, הלכה למעשה בגן הילדים כמנוף עיקרי לצמיחה והצלחת הגן בשוק תחרותי ובתקופת מיתון
קורס זה, מהווה ומלמד את עקרונות ניהול השיווק והפרסום על פי המודל של שיטת רזTM ומרכז ההדרכה הייעוץ וההעשרה לניהול פדגוגי וחינוכי לגיל הרך של "הגננת סקול ".
הייחודיות של קורס זה נובעת מהניסיון הרב של מר רביב זייפלד, סמנכ"ל אתר הגננת, אשר ביקר בלמעלה מ 1000 גני ילדים פרטיים בישראל, הקים ויזם את אתר הגננת, וכעת גם מנהל את הפורום ליעוץ שיווקי ופרסומי באתר הגננת.
קורס זה מיועד לגננות מתחילות, לגגנות חדשות בשנתן הראשונה וכן לגננות ותיקות מעל 5 שנים ומעלה אשר מחד גיסא מעוניינות להצליח ולשווק את הגן בצורה הטובה ביותר ומאידך גיסא מבינות שאצלן "הכל בסדר" אבל הן לא מצליחות משום מה ברישום ילדים לגן, או לחילופין אינן יודעות כיצד להתמודד עם התחרות הקשה הקיימת בסביבתן. מעבר לכך אנו ממליצים לך להקליק כאן
בקורס זה, תקבלנה את כל הכלים הנדרשים לכן לניהול השיווק והפרסום בגן . |
|
לאור האמור לעיל, אנו מאמינים כי קורס זה הינו הקורס המעשי, המקצועי והמקיף ביותר לגננות פרטיות ,לגננות שבדרך ולגננות הוותיקות, הקיים כיום בארץ והוא מיועד לטיפול בדילמות ניהוליות, עסקיות פרסומיות ושיווקיות יום יומיות מול האתגרים וכוחות השוק: הספקים וההורים בעיקר.
הקו המנחה של סגל המרצים והצוות הניהולי הוא הענקת ידע מקצועי ומתן כלים יישומיים לגננות ובעלי גנים פרטיים. |
להלן עיקרי התכנים של הקורס להקמה, ניהול ושיווק גני הילדים:
|
|
1. |
מפגש - רזי ההתחלה בניהול והקמת גן ילדים והגשמת החלום |
|
במפגש זה נדון בשאלות הבאות ובדרכי פתרונן:
מהיכן מתחילים?
כיצד נבחר את המקום? המבנה המתאים? המיקום המתאים?
רכישת ציוד לגן - כמה זה עולה לי ? מה קונים? ציוד חדש או יד שניה?
האם זה ריוווחי לפתוח גן? או שעדיך להישאר בבית או להמשיך ולהיות שכיר?
אני בא/ה מתחום אחר לגמרי, יש סיכוי שאצליח לנהל ולפתוח גן?
ראוי לציין - מפגש זה מתאים גם לגננות ובעלי גנים קיימים, ומאפשר להם "ליישר קו" ולתקן הדברים
הדורשים תיקון - בנייה וחיזוק היסודות שלהם שבגללם נפתח הגן.
מפגש זה יעסוק בכל השלבים והדברים שצריך וחייבים לעשות בבואנו להגשים חלום ולפתוח גן ילדים. |
|
|
2. |
מפגש - החזון שלי - "סוף מעשה במחשבה תחילה" |
|
נגדיר מה הוא חזון?
מה חשיבותו הגדולה של החזון בהקמת גן ילדים?
מטרות העל של החזון בגני הילדים, מנקודת מבטו של בעל/ת הגן ומשרד החינוך.
כיצד בונים חזון מנצח?
דוגמאות מהשטח - חזון בגן הילדים.
ראוי לציין - מטרת מפגש זה, היא להבין שהחזון אינו מגדיר מה עושים? אלא את הקווים המנחים שלנו לערכים
והעקרונות שלנו בעשייה היומיומית בגן. |
|
|
3. |
מפגש - ניהול השיווק והפירסום בגן הילדים |
|
ניתוח הסביבה העסקית של גן הילדים על פי מודל שיטת רז,TM הכוללת את סביבת הלקוחות, סביבת המתחרים, סביבת התחליפים, סביבת הספקים והגן הפרטי על משאביו.
ניהול ובקרה - כיצד בונים מסע פירסום מנצח בעלות מינימאלית ובחשיפה מקסימלית ? פריסת אפשרויות הפרסום, האפקטיביות ובחירת המדיה הנכונה לפרסום. מהיכן מתחילים ? חיסכון בעלויות הפרסום וניהול מו"מ יעיל מול גורמי המפתח.
ניהול תקציב הפרסום - של הגן תוך פריסת כל אפשרויות ואמצעי הפרסום, יתרונות וחסרונות על פי מודל מגויאר.
תמהיל אמצעי השיווק והפרסום - האפקטיביים לגן חדש, גן בהקמה וגן קיים.
מיתוג הגן - בניית כרטיס הביקור של הגן, כולל קביעת החזון והמטרות.
שיווק בעידן האינטנרט - מה זה ? בניית אתר אינטרנט אישי לגן - ככלי פרסומי ושיווקי ממדרגה ראשונה.
מיתוג ומיצוב הגן - תוך הגדרת הייחודיות של הגן, מיתוגו ובידולו כתנאי הכרחי להצלחה בתחרות דינאמית.
ראוי לציין - מטרת המפגש הזה, היא לתת לך את כל הכלים הנדרשים בכדי שתמתג, תשווק ותפרסם את הגן שלך הכי טוב שיש.
תכיר את כל אמצעי הפרסום העומדים לרשותך - במדיה הכתובה ובאינטרנט. מעבר לכך, תוכל לקבל החלטה נבונה בניהול
תקציב הפרסום שלך במינימום עלויות ובמקסימום תוצאות. |
|
|
4+5 |
מפגשים - ניהול משא ומתן מנצח אומנות המכירה של הגן להורים חדשים |
|
אומנות המכירה - בטלפון, בפגישה הראשונה והאין סופית עם ההורים, ועם כל גורמי המפתח בגן.
ידע - כתנאי בסיסי להצלחה בתהליך ההצגה / המכירה של הגן להורה הפוטנציאלי.
התמחות, הכרה והתמודות - עם 21 התנגדויות של הורים פוטנציאלים שלא יכולים לקבל החלטה מיידית בכדי לשלם את דמי הרישום / דמי הרצינות לגן
סימלוציית מכירות אינטראקטיבית ומעשית - הורה חדש מול הגננת ולחילופין, סימולציה קולית.
השמנת לסגירת התהליך ההרשמה לגן - אמור לי איזה הורה אתה ואומר לך מה יש לי להציע !!!
ראוי לציין - כי מטרת מפגש זה, היא להכשיר אותך על הצד המקצועי הטוב ביותר כ"אשת מכירות" של הגן שלך. תקבלי את כל הכלים הנדרשים, בכדי שבסופו של יום, תגדילי את אחוז הנרשמים לגן שלך בצורה משמעותית. נבין שזהו השלב שחייב להניב תוצאות "תכלס" עקב הפרסום שעשינו.
במפגש זה נעשה סימולציות של מכירה ממש, כלומר: הורה מגיע לגן, שואל מתרשם וכו'... ובסופו של תהליך אנו נבין כיצד נצליח לבצע את הרשמת ילדו לגן שלנו |
|
|
6. |
מפגש - ייעוץ פיננסי וראיית חשבון - את המפגש יעביר רו"ח המתמחה בתחום גני הילדים |
|
חוקים ותקנות - של רשויות המס לפי העדכון האחרון, חובות זכויות.
עבודה מול רשויות - מס הכנסה ומע"מ. הצהרת הון, דו"ח שנתי, דיווחים שוטפים.
עבודה מול רו"ח - הגשת החומר, בקרה, ייעוץ, תשלומים ותיאום ציפיות.
דו"ח רווח והפסד - מה זה ? ניתוח משמעויות ? איך בכלל קוראים אותו.
תלושי שכר לעובדים - תנאים, פנסיה, חופשות, דמי הבראה, פיטורים ועוד.
ראוי לציין - כי מטרת מפגש זה, היא מתן כלים מעשיים, והכוונה כיצד להתנהל עסקית נכון בהיבט הפיננסי של הגן. נבין מה לא לעשות, מה הכי נכון לעשות בכדי להיות מקצוען. במילים אחרות אתם תבינו כיצד להרוויח נכון וביושר מפתיחת גן הילדים והגשמת החלום.
כמו כן, תקבלו הדרכה כיצד לעבוד מול רשויות המס וראוה החשבון. מה הם ההוצאות המוכרות לצורכי מס ומה לא. |
|
|
7. |
מפגש - חוק ומשפט בגני הילדים - ייעוץ משפטי - מפגש עם עו"ד מומחה בתחום גני הילדים |
|
החוזים בגן הילדים - מול ההורים, מול הצוות ומול נותני השרותים בגן.
דיני עבודה - מול אנשי הצוות, מול ההורים ומול נותני השרותים בגן.
היתר לשימוש חורג - מה זה ? משמעויות ? היתרונות של ההיתר לשימוש חורג.
חוזה שכירות / קניה - של מבנה ,לצורך הפעלת גן הילדים.
פיטורין, הבראה, חופשה וימי מחלה - עובד ומעביד.
ביטוח ובטיחות בגן הילדים - הקטנת הסיכונים ומיזעור התביעות.
חופשה לידה, שמירת הריון - תנאי העסקה וחובת הדיווח.
ראוי לציין - כי מטרת מפגש זה, היא הבנת כל ההיבטיים המשפטיים שאליהם את תיחשפו במהלך הניהול וההקמה של גן ילדים ובפעילות היומיומית שלו. במפגש זה תבינו כיצד להתנהל נכון בצורה עסקית בכדי להימנע מבעיות משפטיות שעלולות לקרות.. |
|
|
8. |
מפגש - גיוס אנשי צוות חינוכי לגן וניהולו + הגדרת תפקידים |
|
המאפיינים הקריטיים של אנשי הצוות החינוכי בגן, כאנשי חינוך ככלל ובפרט בגן שלי ולי כמנהלת הגן.
תהליכי גיוס אנשי הצוות החינוכי - החל משלב פרסום מודעת הדרושים ועד לשלב הראיון.
סימולציות של ראיון עבודה בכתב ובע"פ - מתוך משתתפי הקורס
חוזה ההתקשרות - חוק הודעה לעובד, פירוט תנאי העבודה.
הגדרת תפקידה של הגננת - בעבודה מול: הילדים, אנשי הצוות החינוכי, ובעלת הגן.
הגדרת תפקידו של איש הצוות החינוכי בגן - בעבודה מול: הילדים, אנשי הצוות החינוכי, ובעלת הגן.
כיצד בונים הגדרת תפקדים למנהלת הגן, הגננת, ואיש צוות החינוך.
איך מתנהלת התקשורת הין גורמי המפתח: בעלת הגן, ההורים, הילדים ואנשי הצוות החינוכי
האצלת סמכויות - תוך הגדרות ברורות לכל, כולל משוב ובקרה.
ראוי לציין - כי מטרת מפגש זה היא להבין את החשיבות הרבה שיש לבצע כבר בהתחלה בגיוסו של איש צוות החינוך בגן, על מנת למנוע בעיות עתידיות בהמשך, כגון: אי התאמה, פיטורים, בעיות משמעת, תיאום ציפיות, ותחלופת עובדים. נבין ששביעות רצון ההורים מהגן תהיה בגלל שביעות העובדים ואיכותם.
נלמד להבין "מבין השורות" האם מי שנמצא מולנו בא לעבוד או בא לעבודה! |
|
|
9. |
מפגש - ניהול אנשי הצוות החינוכי - ניהול ישיבות צוות + מוטיבציה |
|
ניהול ישיבות צוות - כלים מעשיים לבניית ישיבת צוות מנצחת ומוצלחת. מטרות ויעדים.
מוטיבציה בגן ולאן - מה היא מוטיבציה וכיצב היא משרתת את כל גורמי המפתח: בעלת הגן, הגננת, הורים.
שחיקה ועייפות - נלמד כיצד לזהות שחיקה ועייפות אצל עובד שלאחר זמן בא בשביל "להחתים כרטיס".
ראוי לציין - כי במפגש זה נבין שכל בעלת תפקיד, בגן, כגון: מנהלת, הגננת ואיש צוות החינוך, יש לו צרכים מיוחדיים ויחודיים לו כאדם והן מתוקף תפקידו בגן. נלמד כיצד לנהל זאת בהרמוניה מושלמת. |
|
|
10. |
מפגש - ניהול השיווק והפרסום באינטרנט |
|
הכרת אמצעי הניהול והשיווק באינטרנט - מי הם וכיצד ניתן למנף אותם לטובת הניהול והשיווק שלי בגן.
קידום ממומן בגוגל + קדום טבעי בגוגל - מודעה, דפי נחיתנה ועוד
אתר אינטרנט לגן - למה? מה זה? ואיך בונים אתר אינטרנט מנצח לגן
פייסבוק - על קצה המזלג (יהיה מפגש שלם על זה בנושרא מדייה חברתית)
ראוי לציין - מטרת המפגש הזה היא להבין את גורמי המפתח הניהולים והשיווקיים באינטרנט שבאמצעותם נוכל לגייס לקוחות חדשים, לשוורק ולפרסם את הגן |
|
|
11 |
מפגש - תורת הניהול והארגון בגן הילדים |
|
תורת הניהול - בגן הילדים מה היא?
מניהוג לניהול בגן הילדים - נקודת האיזון שבין מנהלת הגן לאנשי הצוות, סמכות תפקיד ואחריות.
מי רוצה ויכול להיות מנהל מצליח ? - מרכיבי הניהול בגן הילדים, האצלת סמכויות, נקודות החולשה והעצמה האישית.
דילמות ניהוליות ופתרונן - תקציב, הורים, צוות, מטרה ואסטרטגיה.
הגן כמודל ריווחי - הגדלת החיסכון, ניצול משאבים, הפעלה ושיתוף ההורים בניהול הגן.
ראוי לציון - כי במפגש זה, תקבלו את הכלים ההבנה והיידע לניהול עסקי מוצלח ומצויין של הגן. איך להיות מנהל מוביל בתחום החינוכי בגן והעסקי. |
|
|
12. |
מפגש - ניהול תקשורת מול הורים בצורה יעילה ומקצועית - ייעוץ פדגוגי |
|
אסיפת הורים הראשונה בגן ובכלל. מה אומרים ? מה המטרה ? וכיצד מנהלים אותה.
תקשורת פיזית - בלוח הורים, מיילים, אתר אינטרנט ולוחות התוכן.
תיאום ציפיות - הבטחות מול מציאות, דרישות חריגות, פתרון לבעיה עכשווית.
הצבת גבולות להורים - כיצד ניתן להציב גבולות? איך מציבים אותם? ומה היא חשיבותם.
שיווק מפה לאוזן - כשיטה מנצחת! איך בונים אותה ? איך בודקים אותה ? ומה הם סימני האזהרה שלה???
שרות לקוחות / ההורים ושימורם - תוך בניית מועדון לקוחות ושביעות רצון מתמשכת.
ראוי לציין - תקשורת יעילה עם הורי הגן, באמצעות: אסיפת הורים, הצבת גבולות ומענה לצרכיהם, הם התנאי ההכרחי והבלעדי להצלחת הגן ומצויינתו. המוניטין של הגן, השיווק שלו ושביעות רצונם הם גורמי המפתח לגן מצליח. נלמד לבנות ערב הורים ייחודי לטובתם ורווחתם ולטובתינו: מנהלת הגן, הגננת, ואנשי הצוות החינוכי. |
|
|
13. |
מפגש - תעודת הזהות שלי |
|
בניית תוכנית עסקית - בדגש על החלק השיווקי שלה בלבד, תקציר המנהלים וקביעת האסטרטגיה כולל החלק
הפיננסי שלה - העלת הנתונים וניתוח המשמעויות.
תיק הגן - מה זה? בנייתו ככלי מכירה, מכוון דרך וממתג את הגן.
מחשפוביה - המחשב החבר / השותף השני שלי, להצלחת הגן.
תעודת הזהות שלי = הסביבה - שכנים, רשתות חברתיות, אינטרנט, אתר באינטרנט ו"גוגל".
ראוי לציין - במפגש זה, נלמד להבין את חשיבותו של מודל רז, בבניית התוכנית העסקית. כיצד נבנה את הזהות שלי (של הגן שלי) בעיני הסובבים אותנו. נקבל כלים מעשיים ל"מושלמות עסקית וניהולית בגן". |
|
|
14 |
מפגש - הימים הראשונים בגן - ימי היערכות לפתיחת שנה טובה ומצלחת |
|
מהו תהליך הקליטה הנכון של כל ילד/ה בגן וכיצד עושים זאת.
תהליך הקליטה של ההורים בגן בימים הראשונים.
כל ההתחלות קשות אבל אחר כך יותר - איך מתמודדים עם החרדות והחששות של ההורים והילדים בימים הראשונים שלהם בגן הילדים.
אנשי הצוות החינוכי - כיצד כל אנשי הצוות החינוכי בגן הילדים מתמודדים יחד בתהליכי הקליטה: של ההורים הילדים ואנשי הצוות בינם לבין מנהלת הגן.
ראוי לציין - כי במפגש זה נבין מה קורה ועובר על ההורים והילדים החדשים שבאים מן הבית בפעם הראשונה לגן הילדים. נבין מה בדיוק מפריע להם? מה הם החששות וכיצד ניתן להם מענה לכך |
|
|
15. |
מפגש - סגירת המעגל בדרך להגשמת החלום |
|
ניהול מוסיקלי - מוסיקה בגיל הרך ככלי ניהול, אבחון ודרכי למידה. (מרצה אורחת: עופרה כהן)
המשוב בגן הילדים - ככלי ניהולי המכוון אותנו למצויינות בניהול, בשיווק, בייעול העבודה ובהצלחת הגן.
מבחן מסכם - על כל החומר הנלמד בקורס .
סיום הקורס - חלוקת תעודות גמר לעומדים במטלות ודרישות הקורס!
ראוי לציין - כי מטרת מפגש זה היא לראות כיצד דרכי ניהול ממבט שונה ואחר ייסעו לנו בנהיול השוטף בגן הילדים. ניישם את כל הנלמד במהלך הקורס - הלכה למעשה ונצא לדרך חדשה והגשמת החלום |
|
|
16 |
המדייה החברתית - פייסבוק |
|
מפגש מרתק - מפגש בונוס אשר ידון על המדייה החברתית - מה זה? וכיצד להתנהל נכון ברמת העסקית והשיווקית עם הפייסבוק.
.
נבין את ההבדלים בין דף עסקי לפרטי, איך לקדם את הדף?, מה הם לייקים איכותיים?, איך לנהל פרסום בפייסבוק?
וכיצד בונים דף מנצח... |
|
|
17 |
בונוס נוסף - מפגש אישי - לשיחות אישיות וקידום הגשמת החלום אחד לאחד! |
|
בכל שיעור / מפגש עם מר רביב זייפלד, תינתן הזדמנות לכל תלמיד בתיאום מראש להיפגש עם רביב באופן אישי כשעה לפני תחילת המפגש. מטרת הפגישה היא לקדם ולעזור לכל אחד ואחד באופן אישי בבחינת
"חנוך לנער על פי דרכו". |
סגל המרצים, בקורס זה, הם: |
רביב זייפלד - יועץ שיווקי בכיר/סמנכ"ל אתר הגננת |
רו"ח זאב נחמיאס - יועץ פיננסי |
עו"ד כוכי טבקה- חוק ומשפט בגני ילדים |
עופרה כהן - מחנכת מוסיקלית |
|
|
מבנה הקורס: |
הקורס יכיל 16 מפגשים של 3 שעות אקדמאיות בכל מפגש. |
הקורס יתקיים ביום ב' פעם בשבוע בין השעות 18:00 - 21:00 סה"כ חודשיים וחצי.
תחילת קורס : 31/10/16 |
הזדרזו והירשמו!! מספר המקומות מוגבל!! 03-9629840 |
מקום: |
הקורס יתקיים בת"א, ברח' מנורת המאור 8, נחלת יצחק.
(5 דק' מעזריאלי, בבניין של איסתא)
יש חניה חינם ובשפע |
|
|