1. זורקים לקופסה
לוקחים קופסה ריקה. מחלקים לכל משתתף 5 אגוזים (אפשר לצבוע אותם).
במרחק X מהקופסה מסמנים קו, מאותו קו צריך לקלוע את האגוזים לקופסה.
המטרה: להכניס כמה שיותר אגוזים לקופסה.
א. אפשר לסמן קו אחד.
ב. אפשר לסמן מספר קווים ? ככול שמתרחקים הניקוד עולה.
ג. אפשר לנסות לקלוע בתנוחות שונות, למשל ישיבה מזרחית, עמידה שפופה, עמידה רגילה, עמידה על רגל אחת, עמידת פישוק, ישיבת עקבים, עמידת ברכיים, עמידת 6, עמידת 4 וכו'.
ד. אפשר לנסות לקלוע תוך כדי התקדמות במקצבים שונים: עמידה במקום, הליכה איטית, הליכה רגילה, הליכה מהירה, ריצה קלה, ריצה מהירה.
ה. ניתן לשלב בין סעיפים ג ו-ד, למשל לנסות לקלוע תוך קפיצה על רגל אחת.
ו. ניתן לתרגל ריכוז של הילד ע"י התרכזות של הילד במקצב שינתן ע"י הגננת ולסימן שלה, למשל הסימן "לעצור", יעצור הילד ויקלע את האגוז לקופסה.
הערה: ניתן לשלב בין מרבית השלבים, אבל בתחילה רצוי לעבוד על כל שלב בנפרד, לפי רמת הילדים להעלות רמת הקושי ורק כאשר ברמה הגבוהה ביותר הילדים שולטים ללא דופי, אזי מורידים את הרמה ומשלבים נתון נוסף וחוזר חלילה.
נתון נוסף וחשוב הוא יחס הקופסה והמרחק מהילד אליה:
א. ככול שהילד צעיר יותר כך הקופסה גדולה יותר.
ב. ככול שהילד צעיר יותר כך המרחק מהקופסה קטן יותר, לפחות בשלב הראשון.
2. זורקים אגוזים לכיוון הקיר.
המטרה: שהאגוז ינחת כמה שיותר קרוב לקיר:
א. אפשר לשלב מספר רעיונות ממשחק א'.
ב. אפשר לשחק שהילד שהאגוז שלו נחת קרוב לקיר זוכה באגוזים.
ג. המשחק ברוב המקרים משוחק בעדיפות שלכל ילד מספר אגוזים, כלומר מספר ניסיונות, כל ילד בתורו זורק אגוז אחד וכאשר נגמרו לכולם האגוזים כל ילד אוסף את האגוזים שלו בלבד (לפי הצבע).
הערות:
א. לא רצוי שבמשחק ישתתפו במקביל ילדים רבים בו זמנית.
ב. רצוי שהאגוזים יהיו צבועים, כך שלכל ילד יהיו אגוזים בצבע אחר.
3. משעינים קרש באלכסון על הקיר (אפשר גם מגש, ספסל וכו', חשובה הבטיחות, שלא ייפול הקרש על אחד הילדים), מפזרים על הרצפה אגוזים.
לכל ילד מספר אגוזים ומטרת כל ילד בתורו לגלגל את האגוז שלו על הקרש, תוך שהוא מכוון לאגוזים הפזורים על הרצפה.
אם הוא פגע באגוז הוא מקבל אותו ואם לא האגוז נשאר על הרצפה.
הילדים מנסים לצבור כמה שיותר אגוזים.
4. לוקחים מספר קופסאות ועל כל קופסה תולים מספר, מטרת הילדים היא לקלוע לקופסאות:
א. קולעים לכל קופסה אגוזים לפי המספר הרשום עליה (במקרה שכזה רצוי שעל הקופסה הקטנה ביותר יהיה המספר הקטן ביותר).
ב. זוכים בנקודות ע"פ הרשום על הקופסה (במקרה כזה רצוי כי על הקופסה הקטנה ביותר יהיה המספר הגדול ביותר).
ג. זוכים במספר אגוזים ע"פ הכתוב על הקופסה (במקרה כזה בוחרים גם מנהל משחק שיהיה אחראי על בנק האגוזים, המשחק מתנהל עד שנגמרים האגוזים והילדים מחזירים אותם ומתחילים מחדש).
5. משחק קליעה למטרה באגוזים
ציוד:
- 3 סוגי אגוזים
- דבקיות צבעוניות ממוספרות מ-1 ועד 5
- גיר צבעוני
- סלסילה להכלת האגוזים לכל ילד
- 5 דליים (או פחי רשת או כלים עמוקים אחרים)
על הרצפה מותחים 2 קווים מקבילים במרחק של מטר וחצי עד שניים זה מזה, אורך כל קו כ-½ מטר.
מעל הקו העליון מניחים בכל מרצפת דבקית ממוספרת מ-1 ועד 5.
מתחת לקו התחתון עומדים 3 - 4 ילדים ובידיהם סלסילות ובהן האגוזים.
כל ילד בתורו מטיל 5 אגוזים. הילד מחליט איזה סוג של אגוזים הוא רוצה לזרוק.
אגוז מלך = הילד מקבל מספר נקודות כפול מהרשום במדבקה.
אגוז אדמה = הילד מקבל את מספר הנקודות הרשום על המדבקה.
אגוז פקאן = הילד מקבל נקודה נוספת על הרשום במדבקה.
אחרי 5 סבבים לכל אחד מהילדים עוצרים ומחשבים כמה נקודות לכל ילד.