בשנים האחרונות מחלחלת בציבור ההורים הרחב התובנה כי חינוך מיטבי בגיל הרך הוא תשתית הכרחית לחיים המממשים את מה שגלום בילדינו. המחקר והתיאוריה מוכיחים מעל לכל ספק כי תהליכים כמו חשיבה, זיכרון, הנעה ורגש מתחילים להבנות כבר בגילאים צעירים מאוד. גם היכולת להשתמש באופן אפקטיבי ומיומן בכישורים תוך אישיים ובין אישיים נרקמת בגיל זה.
הבנות אלה שולחות את ההורים לחפש עבור ילדם מעון, פעוטון או גן הפועלים מתוך תפיסה מקצועית עדכנית. ההורים מבקשים למצוא מקום בו הטיפול, החינוך והלימוד שזורים זה בזה לכלל עשייה אנושית ומקצועית מגובשת. אין די כיום בגן התופס את עצמו כמקום בו שומרים ומטפלים על התינוק או הפעוט. ההורים קוראים לנו לממש את הפוטנציאל הגלום בנו כאנשי חינוך מכוח בחירתנו בעבודה עם ילדיהם. בנוסף, ציפיות ההורים מהמסגרת בה שוהה ילדם במשך שעות ארוכות היא שמסגרת זו תיתן מענה הוליסטי שלם לילד. מענה הכולל טיפול ותזונה נאותים, חוגים, העשרה, הפעלות , הצגות ועוד. ציפיות ודרישות אלה יוצרים צורך ללמוד, להתחדש ולהתעדכן על מנת להמשיך להתקיים כגן פרטי משגשג.
כתוצאה מהפניית הזרקור הציבורי אל הגיל הרך, התמחו מערכות שלמות במתן מענה לאוכלוסיה זו: ריהוט הגן, תזונה, העשרה , משחקים לגן ולחצר ועוד , כולם מציעים התייחסות מקצועית המבוססת על ידע בגיל הרך . אי לכך המערכת הגנית הופכת להיות מורכבת הן בבחירות הכרוכות בחלוקת המשאבים בהקמת הגן והן בהמשך, בבחירות הקשורות בתוכנית הטיפולית והחינוכית.
לבסוף, נציין את הצורך והרצון של הגננת הפרטית בהשתייכות ובהתמקצעות.הגננת הפרטית נמצאת בדרך כלל לבדה למעט באשכולות גנים גדולים. היא אינה זוכה כעמיתותיה במערכות הציבוריות ל"מקום" המאפשר התפתחות, התלבטות והשתייכות מקצועית. היא מחוייבת לנוכחות מלאה בגן שלה כבעלת עסק פרטי, אך כמו כל איש מקצוע היא זקוקה להתחלקות ולשיתוף בהישגים ובכישלונות.
הגננת הפרטית יודעת היום כי ההתפתחות המקצועית מביאה להתפתחות אישית. זו מובילה להתחדשות צמיחה ועשייה מחודשת מושכלת יותר.
הגננת סקול הוקם במטרה להיענות לצרכים ורצונות אלה. אנו מציעים לגננות בשלבי התפתחות שונים מענה לימודי מקצועי. לגננת המתחילה נציע כלים שיאפשרו לה להתחיל בביטחון בצעדיה הראשונים בהקמת הגן או בהובלתו. לגננת הותיקה אנו מציעים ידע וכלים המעוררים לחשיבה מחודשת והעמקה.
בנוסף אנו מציעים מסלול מיוחד המיועד להכשיר גננות מובילות שיהוו עתודה של כוחות מקצועיים לליווי גננות מתחילות.
הגננת סקול מציע, בנוסף, מגוון של מפגשי העשרה קצרים שמטרתם:
א. לתת מענה לנושאים ייחודיים שגננות זקוקות לגביהם לידע עדכני ומדוייק.
ב. לעורר תיאבון לתחומי עניין ודעת נוספים הקיים כיום בתחום.
ג. להעמיק בסוגיות שונות ייחודיות לגיל הרך.
בגננת סקול ניתן להזמין השתלמויות לצוות העובדים בגן על פי הצרכים המיוחדים של כל גן.
מסלולי הלמידה בגננת סקול בנויים במתכונת של חלוקה לנושאים. מספר המפגשים בכל נושא משתנה מנושא לנושא בהתאם למורכבותו. היקף הלמידה של כל מסלול הוא 120 שעות המחולקות ל30 מפגשים. אורך כל מפגש ארבע שעות אקדמיות. המסלול בנוי באופן מודולרי. אין חובה ללמוד את כל הנושאים בשנה אחת וניתן לפצל את הלמידה בהתאם ליכולות והרצונות של הגננת ובהתאמה לתאריכים בהם מתקיימים המפגשים. יש חובה להגיע לכל המפגשים באותו נושא על מנת לצבור את השעות. אנו ממליצים לגננות מתחילות לעבור את התוכנית כולה. הן משום שזהו תנאי מעבר לתוכנית השנייה והן משום שהמבואות המוצעים כוללים מוקדים וכלים מרכזיים שנבחרו בקפידה עבור גננות מתחילות. כל המפגשים במסלולים השונים מציעים לצד תובנות והבנות מקצועיות, כלים מעשיים, שיטות ודרכי עבודה הניתנים ליישום בגן.
פתיחת מסלול לימודים מותנית במינימום של 15 לומדים עד 25 לומדים.
המסלולים השונים ודרישות הלימודים בכל מסלול יפורטו בהמשך לגבי כל מסלול.