תוכנית כוללת המציגה את הגישות הרווחות במערכת החינוך בגיל הרך תוך הבנת תהליכי התאמת ההוראה ללמוד והדגשת פיתוח לומד עצמאי. טיפוח השונות בתהליכי ההוראה,שימוש בדרכי הוראה מגוונות , ושימת דגש על עצם התהליך הלימודי כמענה לצרכים קוגנטיביים רגשיים , חברתיים, וערכיים.
תוכנית הלימודים חושפת את המחקר והתיאוריות העומדים בבסיס הגישות והשיטות של דרכי הוראה לאוכלוסיית הלומדים .
הרציונאל : מרכזיותה של העבודה המעשית מושתתת על ההנחה, שההוראה היא פרופסיה המורכבת ממכלול של ידע, כישורים ומיומנויות, שרכישתם תושג בתהליך משולב של הלכה למעשה.
בתהליך זה יתנסו הסטודנטים בסימסטר הראשון ללימודיהם פעמיים בשבוע, במסגרת מעונות יום עם תינוקות ופעוטים עד גיל שלוש.
ההכשרה כוללת הדרכה להסתכלות והדרכה להתנסות, שהם שני תהליכים מקבילים ובו זמניים. תהליכים אלה נועדו לפתח אצל הסטודנטים הבנה לגבי התפתחותם של ילדים בגיל הרך. ההתנסות תאפשר לסטודנטים לקבל את הילד כייחודי ועומד במרכז העשייה החינוכית ולזמן לו התנסויות ואינטראקציות התואמות את צרכיו ההתפתחותיים.
תהליך זה הנו חלק משמעותי מהתבנות הסטודנטים המתכשרים להוראה לגיל הרך
מטרות:
1 |
הבנת התהליכים והשלבים בהם הילד מתנסה במהלך למידתו. |
2 |
הכרת הגישות והשיטות בהוראה הנפוצות במערכת החינוך לגיל הרך. |
3 |
התנסות בתפקיד הוראה והנחית ילדים תוך הדגשת טיפוח לומד עצמאי, מודעות לשונות הלומדים ופיתוח מסגרות למידה שונות. |
4 |
הכרות והתנסות עם סביבות לימודיות. |
5 |
הגברת המודעות לסיטואציות כיתתיות המחייבות גוון בדרכי הוראה למידה תוך התאמה ללומד. |