קורס התפתחות שפה
שפה ואוריינות בגיל הרך
חומר ביבליוגראפי:
1. אטלף, נ. (1991) ליט"ף – למידה יחידנית פעילה. 2. ארצי .ב , מזור .ע . " בני השש יודעים פתאום לקרוא " , המנהל הפדגוגי , האגף לחינוך יסודי המח' למיומנויות יסוד. משרד החינוך . תש"ס. 3. גוברין, ש. (התשנ"ט). נעשה ונקרא. משרד החינוך והתרבות, האגף לחינוך יסודי, ירושלים. 4. הד חינוך , כרך ע" ד , גיליון 9, מאי 2000 . לקט מאמרים ותגובות בעקבות הדיון על שיטות לרכישת השפה הכתובה בארץ. 5. הנאור,ד' (2003). הגישה המאוזנת להוראת הקריאה. הוצ' הקיבוץ המאוחד 6. ווהל, א., טובלי, א. (1994). בעיות גדולות של ילדים קטנים – איך לרכוש שפה בשלמותה? קרונות ומעשים בהוראת הקריאה, יחידה 6, עמ' 131. 7. ווהל,א', זילברשטיין,נ', לביא-דגן,ר', רון,ר' (2002). ניצני אוריינות. בתוך: קריאה-תיאוריה ומעשה. האוניברסיטה הפתוחה. כרך ג. עמ' 82-117 . 8. ווהל,א', שלו,ח' (1998). הגדרות של קריאה. בתוך: קריאה- תיאוריה ומעשה. האוניברסיטה הפתוחה. כרך א. עמ' 92-96 . 9. זיילר, א. (1988). קידום וטיפוח האוריינות במערכת החינוך היסודי. ניר עמדה. אגף החינוך יסודי, המחלקה למשוב והערכה, משרד החינוך. 10. טולצ'נסקי, ל. (1981). רכישת הלשון הכתובה כתהליך קוגניטיבי. אושיות 2, עמ' 122. 11. כהן, א. (?198). ארבע רמות בדידקטיקה. בית הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית. ירושלים. 12. לאור ר. וגלובמן ר., לימוד קריאה כחוויה. ת"א הוצ' רמות, אונ' ת"א (1990). 13. לוין א' , מתוך : הד הגן , חוברת ד' , סיון תשנ"ח , " מילחמת גוג ומגוג בין השפה כמיכלול וטיפוח המיומנויות ". 14. מליץ,ע', מליץ,צ' (1993). אסטרטגיות להוראת הכתיבה. הוצ' המכון לשיפור הישגים לימודיים. באר שבע. 15. עזר,ח' (2002). כתיבה, חשיבה ושפה. בתוך: קריאה- תיאוריה ומעשה. האוניברסיטה הפתוחה. כרך ה. עמ' 23-29. 16. ענבר, ע., רביד, ש. (1995). אוריינות בכיתה א'. הוצאת ת-ל. מומלץ לעיין בכל הספר! 17. שימרון,י' (1992). הבדלים בין קוראים ורכישת הקריאה. בתוך: פסיכולוגיה של קריאה והבנת טקסט. עמ' 109-122 . הוצ' משרד הבטחון. 18. שר,ד., לוין, א., סלומון, ג. וחוב'. (2000). על השפה כמכלול – נייר עמדה של קבוצת חוקרים תחום האוריינות. הד החינוך, כרך ע"ד,גליון 9, עמ' 12-13.*מומלץ לעיין בכל הגיליון . |