שם הקורס הכולל: עקרונות הלמידה ותוכנית הלימודים
היקף הקורס הכולל: 20 מפגשים (80 שעות אקדמיות) המרצים: צוות המרצים של הגננת סקול. רציונאל:
קורס זה מרחיב את הידע והפרקטיקה אודות תהליכים השונים בגן בהם נגענו בקצרה בקורס ההקמה. הוא מעמיק ומרחיב את הידע לגבי תכנון, והערכה של כל התוכניות והפעילויות בגן. כמו כן הוא עוסק במסגרת המפגשים בהכרות מעמיקה עם צרכיו של הילד והתפתחותו.
במפגשים שיעסקו בתכנון נתמקד בבניית תוכניות עבודה ותוכניות לימוד. נבנה תוכניות עבודה שנתיות, חודשיות ושבועיות בגן. נכיר את התכנים שבליבת התוכנית בדגש על ייחודיות הגן, על תהליכי בחירה של הגננת ועל סדרי עדיפויות שלה. נלמד לתכנן תוכניות רב שנתיות עבור גנים המאגמים שירותים מגיל לידה ועד גיל שלוש. כל זאת בהתאמה לאני מאמין של הגן ולרציונאל שלו.
בנוסף נכיר שתי דרכים מרכזיות לבנות תוכנית לימוד. תוכניות תחומיות ותוכניות שהן נושאיות וחוצות מספר תחומים. נבין כיצד תוכניות כאלה נבנות וכיצד נוכל לבדוק את התאמתן לילדי הגן שלנו. המפגשים בנושא תכנון סביבות למידה ומרכזי פעילות יעסקו באופן בו התכנון בגן בא לידי ביטוי בסביבת למידה מותאמת גיל והתפתחות. במפגשים אלה נבין את מהות הסביבה החינוכית ככלי רב עוצמה בידי הגננת, נלמד לארגן נכון את הפינות בגן, לבחור ולערוך סדרי עדיפויות. המפגשים בנושא תהליכי ההערכה ידגישו את חשיבותה ואת האופן בו הערכה מייעלת את העבודה בארגון. נבין כיצד בונים כלים להערכת כל התחומים בגן וכיצד מטמיעים את הצורך בהערכה אצל צוות העובדים.
במסגרת המפגשים שיעסקו בילד נכיר מאפיינים אוניברסליים דרך שלבי התפתחות ומאפיינים ייחודיים של מזג וסגנון. לצד אלה נכיר ונאפיין ילדים עם צרכים מיוחדים. כיצד נוכל לאתר אותם, לסייע להם ולהוריהם ומהי התערבות נכונה בעניינם. במפגשים אלה נכיר את כלי ההתבוננות המכוונת בילדים וכיצד עושים בהם שימוש מועיל.
לצד הנושאים הפדגוגיים נמשיך ונרחיב במפגשים נוספים את נושאי קידום הגן מבחינת שיווק, פרסום וניהול תקין. נעמוד על האופן בו מגבשים יעדי המשך ליעדים הראשונים של הקמת הגן ונכיר את הסוגיות הנבחרות להשגת יעדים אלה: שימור לקוחות, שיווק מפה לאוזן, חיסכון בעלויות השיווק והפרסום בגן.
כמו כן, נלמד לפתח את מערכת יחסי הציבור בין הגן לקהילה ככלי שיווקי פדגוגי רב עוצמה. קהילת הורי הגן, מתגבשת לימודית חברתית ועסקית. המפגשים הינם חווייתיים, מערבים אתכם הלומדים באופן פעיל בשיעור, ומשלבים בין ידע בנושאים לבין תרגול, המחשות ומשימות שיובילו אתכם להעצים את יכולתכם כמנהלי גנים וכגננות.
הכלים שתדעו לבנות ולהשתמש בהם בקורס זה:
תוכנית לשימור ופיתוח לקוחות ושיווק מפה לאוזן –רב שנתיות
תוכניות עבודה שנתיות וחודשיות תוכניות לימוד מארגנים להתבוננות מכוונת בילדים בניית תוכנית אישית מארגנים להערכה ומשוב בגן מחוונים לבניית מרכזי פעילות |