לפניכם תמצית המפגשים:
מפגש 1 - בניית חזון חינוכי
מפגש זה יעסוק בסקירת הגישות והשיטות השונות בחינוך. מהו חזון חינוכי, מהו "אני מאמין" חינוכי, תהליך בנייתו וגיבושו.
מפגש 2 - ארגון סביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, עקרונות ומטרות בעיצוב של סביבה חינוכית, דרכי עיצוב סביבה חינוכית קבועה מול משתנה - הבדלים והשפעות.
מפגש 3 - בניית תכנית עבודה
מהי תכנית עבודה, מהי תכנית לימודית, כיצד מארגנים תכנית עבודה שבועית, חודשית, שנתית, מהי תכנית לימודית אינטגרטיבית וכיצד מיישמים אותה ביום יום.
מפגש 4 - הפעילות בגן הילדים
סוגי הפעילויות השונים, ארבעת מרכיבי הפעילות, חשיבות המשחק בגיל הרך בגן ובחצר, ארגון ותכנון הפעילויות במסגרת התוכנית השנתית.
מפגש 5 - סדר יום
מהו סדר יום קבוע, משתנה, נוקשה, זורם, גמיש, פתוח - ההבדלים, החוזקות, החולשות והמטרות של כל אחד מהם, פעילותם של ילדים בתוך סדר היום, בניית סדר יום.
מפגש 6 - התנסות בחומרים
מוטוריקה עדינה - חשיבותה ותרומתה מהיבטים שונים, יצירה מול תוצר. מפגש זה כולל היכרות והתנסות במגוון חומרי יצירה.
מפגש 7 - בניית נושא
בניית נושא מהפרט אל הכלל ומהכלל אל הפרט. מתן דגש לארבעת תחומי ההתפתחות.
מפגש 8 - התבוננות מכוונת בילדים
מהי תצפית, מטרותיה של תצפית, הרווחים והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת, דרכי ביצוע נכונות של תצפית, תכנית עבודה אישית לילד כנגזרת של תצפית.
מפגש 9 - תקשורת
תקשורת בתוך הצוות, בין הצוות לילדים, בין הצוות להורים, ניהול שיחת צוות, אסיפת הורים, שיחות הורים אישיות, מעורבות הורים מול התערבות הורים, אתיקה בצוות ומול ההורים.
מפגש 10 - איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים
איתור הילדים, הפנייה להמשך בירור, השגת שיתוף פעולה עם ההורים. (תיתכן הרצאת אורח)
מפגש 11 - מוסיקה ותנועה בגיל הרך
חשיבותם לילדים, שימוש במוסיקה ותנועה בתוך היום יום, כלים לעבודה, רעיונות יישומיים, צורך השימוש בחוג חיצוני (תיתכן הרצאת אורח).
מפגש 12 - חינוך בתוך גבולות
חשיבות גבולות ומשמעת להתפתחות הילדים, הקניית הרגלים, שימוש בחיזוקים, התמודדות מול קשיי התנהגות בגיל הרך.
|