הקורס "פדגוגיה לגיל הרך" - באזור המרכז (26-001)
פדגוגיה הלכה למעשה בגן הילדים.
 
קורס זה, מהווה את חוד החנית וספינת הדגל של מרכז ההדרכה, הייעוץ וההעשרה לגיל הרך של " הגננת סקול ".
 
 
קורס פדגוגיה לגיל הרך פונה לגננות, למנהלי גנים ומובילי גנים. מטרתו להעניק תובנות מסודרות של תהליכים פדגוגיים, נהלים וכלים ישומיים שיש להקים ולנהל בגן הילדים.
 
"בגננת סקול" מאמינים כי, מסגרת חינוכית מיטיבה הינה מסגרת בה מתקיימים שני תנאים מרכזיים. יש בה סדר ומענה. הסדר כולל את האופנים המורכבים שבהם מתנהלת המערכת החינוכית כמסגרת בהתאם לתפיסות, לרציונאל ולחזון המנחים את דרכה. כאשר אנחנו מדברים על "סדר" אנחנו מדברים על שגרת יום בגן, נהלים, דרכי קבלת החלטות, חלוקת תפקידים , ניהול זמן אפקטיבי ועוד.
 
 
תכנית הלימודים כוללת:
הבנה וידע בתחום הפדגוגיה לגיל הרך יאפשרו למחנכת לתכנן, לנהל ולארגן את הגן הפרטי או המשפחתון בדרך שתתרום לעיצוב סביבה חינוכית,לימודית, תומכת ומדגישה את צרכיו ההתפתחותיים של הילד. קורס הפדגוגיה לגננות הפרטיות נועד לחדד את ההיכרות של הגננת או המטפלת בגן הפרטי עם הנושאים הבאים:
 
- חשיבות החינוך בגיל הרך ופיתוח דרכי הלמידה ומתן דגש לשילוב בין התיאוריות
השונות לפרקטיקה.
 
- הילד ,צרכיו ומאפייניו ההתפתחותיים מול היכולת לפתח אצל הגננת את הכלים
להיענות לצרכים אלה.
 
- להכיר את הסביבה החינוכית בגן, את מבניה, ארגונה והשפעתה על הילד וכנגזרת
בניית סדר היום.
 
- להכיר את דרכי הלמידה של הילד בגיל הרך וכנגזרת בניית תוכנית לימודים שבועית,
חודשית ושנתית.
 
- פיתוח מיומנויות לעבודה מול הורים.
 
- פיתוח היכולת לנהל ולהנהיג צוות.
  
לפניכם תמצית המפגשים:
 
מפגש 1- בניית חזון חינוכי
מפגש זה יעסוק ביציקת תוכן לחלום של "הקמת גן ילדים משלי", תוך סקירה של הגישות השונות בחינוך ומיקום עצמי בקשת הרחבה. בניית חזון והתאמה של האני מאמין החינוכי של כל אחד.
 
מפגש 2- ארגון סביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, מהם העקרונות של סביבה חינוכית ומהן המטרות של עיצוב סביבה בדרך מקצועית, כיצד מעצבים סביבה חינוכית קבועה וסביבה חינוכית משתנה בעלות השפעה מכוונת.
 
מפגש 3- בניית תכנית עבודה
מהי תכנית עבודה, מה ההבדל בינה לבין תכנית לימוד, כיצד מארגנים את תכנית העבודה השנתית, החודשית והשבועית, כיצד בונים תכנית לימוד, מהי תכנית לימוד אינטגרטיבית.
 
מפגש 4- הפעילות בגן הילדים
מהם סוגי הפעילות השונים בגן הילדים, חשיבות המשחק בגיל הרך, סוגי המשחק השונים, ארגון הפעילות בתוך סדר היום במסגרת התוכניות השנתיות. חשיבות ארגון הפעילות בחצר.
 
מפגש 5- סדר יום
מהו סדר יום, מהי חשיבותו בגן לילדים, לצוות ולמנהלי הגן, גמישות וקביעות בסדר היום, כיצד בונים סדר יום נכון הכולל גם הגדרת תפקידים.
 
מפגש 6- התנסות בחומרים
מהי מוטוריקה עדינה, כיצד היא תורמת לפיתוח רגשי, מה ההבדל בין התנסות בחומרים לבין תוצר. סדנת יצירה- היכרות והתנסות במגוון חומרים המתאימים לגיל הרך.
 
מפגש 7- הקניית הרגלים וחינוך לגבולות ומשמעת
המשמעות החינוכית של חינוך לגבולות בגיל הרך, מודל 5 דמויות הסמך, תכנון מניעתי ותגובתי לבעיות התנהגות בגיל הרך.
 
מפגש 8- התבוננות מכוונת בילדים
מהי התצפית של ילד ומהן מטרותיה, רווחים שבה והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת. התצפית והקשר שלה להתפתחות תקינה של הילד. דרכי ביצוע נכונות של תצפית. כיצד מארגנים את נתוני התצפית למארגן יעיל וכיצד בונים תכנית עבודה אישית מתוך הנתונים שעולים בתצפית.
 
מפגש 9- תקשורת מול הורים + ניהול צוות
כיצד לנהל אסיפות ומפגשי הורים, כיצד לנהל תכנית קהילתית משתפת. עקרונות של מעורבות ללא התערבות, עקרונות של שקיפות מול חיסיון המידע, קוד אתי בניהול הגן. כלים לראיון עבודה לבחירת צוות, ישיבת צוות, האצלת סמכויות, מדרג בתפקידי הגן. פתרון בעיות ביקורת ומשוב.
 
מפגש 10- מוסיקה ותנועה
מוסיקה ותנועה בגן הילדים- כלים לעבודה בתוך סדר יום. הישענות על חוגים חיצוניים, עבודה מבפנים, פעם בשבוע, כל השבוע, הרצאת אורח עופרה כהן.
 
מפגש 11
איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
 
מפגש 12
בניית נושא בשני אופנים: מהכלל אל הפרט, מהפרט אל הכלל. מתן דגש לכל ארבעת התחומים ההתפתחותיים.
 
על המרצה  
שמי עוזני אביה ובוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני במנהל חינוכי ותוכניות לימוד. בעברי שנים רבות של עבודה מגוונת בתחומי חינוך שונים. התחלתי את דרכי כמורה ורכזת הטיפול בפרט על צרכיו הייחודיים בחטיבה העליונה בתיכון, עבדתי במסגרות של החינוך המיוחד, כמורה, מדריכה ולבסוף, כמנהלת בית ספר לילדים עם הפרעות התנהגות קשות. בשנים האחרונות לימדתי והדרכתי במכללת לוינסקי במסלול להכשרת עובדי הוראה לגיל הרך. במכללה למדתי והדרכתי סטודנטיות מן המניין, אנשי אקדמיה שביקשו לעצמם הסבה מקצועית וגננות פרטיות. בנוסף ניהלתי את חדר משאבי ההדרכה של הגיל הרך במכללה.
כיום, אני מרצה בכירה ב"הגננת סקול" ומדריכה פדגוגית בגני ילדים.

סגל המרצים, בקורס זה, הם:
אביה עוזני, עופרה כהן
מבנה הקורס:
הקורס יכיל 12 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות בכל מפגש. סה"כ 48 שעות פדגוגיות.
הקורס יתקיים פעם בשבוע ביום א'. סה"כ 3 חודשים.
מקום:
הקורס יתקיים בת"א (נחלת יצחק) 
ברח' "מנורת המאור" 8
בקומת הלובי בבניין של איסתא (ישנה חניה חינם)
 
בסיום הקורס ועמידה במטלות הקורס, תינתן תעודה של "הגננת סקול" -  בוגר/ת הקורס "פדגוגיה לגיל הרך"
שמי קרן איוס, דוקטורנטית בחינוך לגיל הרך, בעלת "גן הפרפר" בקרית מנחם בירושלים, אימא ל 4 ילדים, ומשמשת כיום כיו"ר ח.י.ב.ה - איגוד גני הילדים הפרטיים בישראל.

דף הבית | הגננת סקול - הרציונאל | 10 סיבות - למה הגננת סקול | סגל המרצים צוות  ההדרכה | שיווק הגן בעידן האינטרנט | סל השירותים | ליווי אישי ושיווקי | חוויה מוסיקלית | מן התקשורת | השכרת כיתת לימוד | ליווי אישי | דף תודה | t | הקמה, ניהול ושיווק גן ילדים - באזור תל אביב | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים 11 | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים | קורס הכרת המחשב והאינטרנט | פדגוגיה לגיל הרך באזור תל-אביב | פדגוגיה לגיל הרך 3 | קורס העשרה מוסיקלית לגיל הרך | עקרונות הלמידה ותוכנית הלימודים | השפות השונות בגן הילדים | הכשרת גננות מובילות | מניהול למנהיגות-קורס להעצמת הגננת | קורס אימון להעצמה אישית - באזור תל אביב | קורס קואצינג - מפגשי היוועצות לגננות | קורסי קוצינג | הנחיית קבוצות | פיתוח מיומנויות הניהול | אומנות הפרזנטציה | פיתוח אישי וצמיחה מקצועית | תנועה לגיל הרך | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור חיפה | נפגשים עם קטנטנים - ליאורה שלזינגר | הערכות לקראת שנת הלימודים הבאה והחוק החדש | ייעוץ וליווי אישי | ייעוץ פדגוגי | ייעוץ משפטי | ייעוץ פיננסי | ייעוץ שיווקי עיסקי | הרצאות אורח לגן | אבחון ופענוח ציורי ילדים | מדריכים לתנועה לגיל הרך | ליווי התפתחותי לתינוקות עד גיל שנתיים | מדריכי ריקודים לגיל הרך | מנושא למעשה - איכות הסביבה | מנושא למעשה - הגישה המתכללת | בניית תוכנית עבודה בגן הילדים | ניצני אוריינות והתפתחות שפתית בגיל הרך | הורים וילדים | הורים וילדים מתקשרים בתנועה | מדריכי תנועה להורים ופעוטות | מפעילי נופש פעיל | פסיכולוגיה של הילד המשחק | תנועה לגיל הרך | היבטים עסקיים בהקמת עסק | יישומי המחשב בגן הילדים | המחשב ככלי ניהולי בגן הילדים | המחשב ככלי שיווקי בגן הילדים | עקרונות הלמידה בגיל הרך | התפתחות שפה | סדנאות | מפגשי העשרה - ד"ר צבי ברק | פורום אקדמי | מרכז המידע | מאמרים בתחום השיווק | מודל חמשת החושים - רביב זייפלד | שיווק מפה לאוזן | מאמרים: כללי | מפילים עליהם תיק | יעוץ או היוועצות | זה לא נעים לי | מאמרים בתחום תרבות וחיברות | הישרדות | טיסות ותינוקות | מאמרים ומחקרים אקדמאיים | מאמרים בתחום הפדגוגי | אביה עוזני | עיצוב סביבה חינוכית בגן הילדים | סדר ומענה במערכות חינוכיות | פעילויות קייטניות לקיץ | משחקים ולומדים בגן הילדים | כיצד לבחור גן ילדים | דרך המלך בתקשורת תומכת | על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים | כיצד להכין את ילדך למעבר לגן החדש | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | אסיפת הורים הראשונה בגן! למה לצפות- | מאמרים בתחום תנועה לגיל הרך | חשיבות פעילות הורים וילדים בתנועה | שילוב ריקודי הילדים במסגרת שיעורי התנועה | בשבח התנועה | גרייה והעשרה של המערכת הווסטיבולרית בגיל הרך | מאמרים בתחום פסיכולוגיה התפתחותית | בייבי שיאצו | בנות מנוגה, בנים ממאדים | אימא מה תתני לי היום | כתיבה בקלי קלות | התנגדויות | גן פועל, שמח ולומד | הידרותרפיה: כשהמים מרפאים את הכאב | משחקי אגוזים | משחק ביתי | נעים בחצר הגן - חלק א | נעים בחצר הגן - חלק ב | האם השתגעתי | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | הכל אודות תיבות פעילות | אוויר ואווירה בגן הילדים | פרידה, קליטה והסתגלות לגן בגיל הפעוט | פרידה והסתגלות | בין חינוך לאילוף | מאמרים בתחום התזונה לגיל הרך | פחמימות הדלק של הגוף | 5 כללים לתזונה נכונה והרגלי אכילה טובים | תזונה נכונה לך ולכל המשפחה | מזונות פלא | תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים לכל המשפחה | צרכנות נכונה | צבעי מאכל- צבעי מחדל | תזונת ילדים- דפוסים והרגלים | טיפים- עודף משקל מתבגרים וילדים | יום הולדת חגיגה נחמדת | ספרות מקצועית | שאלות נפוצות | מן התקשורת | אתרים מומלצים | ספרים מומלצים | האקדמיה לגיל הרך | תוספות | תוספות 1 | מועדון לקוחות | חדשות | הנחיות לנרשמים | טפסים להורדה | מבחן לדוגמא | המלצות על הרצאות | המלצות על קורסים | בחירת מתנה לחג החנוכה | הכנה לראיון עבודה | ניוזלטר |           | צור קשר |