לפניכם תמצית המפגשים:
מפגש 1- בניית חזון חינוכי
מפגש זה יעסוק ביציקת תוכן לחלום של "הקמת גן ילדים משלי", תוך סקירה של הגישות השונות בחינוך ומיקום עצמי בקשת הרחבה. בניית חזון והתאמה של האני מאמין החינוכי של כל אחד.
מפגש 2- ארגון סביבה חינוכית
מהי סביבה חינוכית, מהם העקרונות של סביבה חינוכית ומהן המטרות של עיצוב סביבה בדרך מקצועית, כיצד מעצבים סביבה חינוכית קבועה וסביבה חינוכית משתנה בעלות השפעה מכוונת.
מפגש 3- בניית תכנית עבודה
מהי תכנית עבודה, מה ההבדל בינה לבין תכנית לימוד, כיצד מארגנים את תכנית העבודה השנתית, החודשית והשבועית, כיצד בונים תכנית לימוד, מהי תכנית לימוד אינטגרטיבית.
מפגש 4- הפעילות בגן הילדים
מהם סוגי הפעילות השונים בגן הילדים, חשיבות המשחק בגיל הרך, סוגי המשחק השונים, ארגון הפעילות בתוך סדר היום במסגרת התוכניות השנתיות. חשיבות ארגון הפעילות בחצר.
מפגש 5- סדר יום
מהו סדר יום, מהי חשיבותו בגן לילדים, לצוות ולמנהלי הגן, גמישות וקביעות בסדר היום, כיצד בונים סדר יום נכון הכולל גם הגדרת תפקידים.
מפגש 6- התנסות בחומרים
מהי מוטוריקה עדינה, כיצד היא תורמת לפיתוח רגשי, מה ההבדל בין התנסות בחומרים לבין תוצר. סדנת יצירה- היכרות והתנסות במגוון חומרים המתאימים לגיל הרך.
מפגש 7- הקניית הרגלים וחינוך לגבולות ומשמעת
המשמעות החינוכית של חינוך לגבולות בגיל הרך, מודל 5 דמויות הסמך, תכנון מניעתי ותגובתי לבעיות התנהגות בגיל הרך.
מפגש 8- התבוננות מכוונת בילדים
מהי התצפית של ילד ומהן מטרותיה, רווחים שבה והקשיים שהיא מציבה בפני הגננת. התצפית והקשר שלה להתפתחות תקינה של הילד. דרכי ביצוע נכונות של תצפית. כיצד מארגנים את נתוני התצפית למארגן יעיל וכיצד בונים תכנית עבודה אישית מתוך הנתונים שעולים בתצפית.
מפגש 9- תקשורת מול הורים + ניהול צוות
כיצד לנהל אסיפות ומפגשי הורים, כיצד לנהל תכנית קהילתית משתפת. עקרונות של מעורבות ללא התערבות, עקרונות של שקיפות מול חיסיון המידע, קוד אתי בניהול הגן. כלים לראיון עבודה לבחירת צוות, ישיבת צוות, האצלת סמכויות, מדרג בתפקידי הגן. פתרון בעיות ביקורת ומשוב.
מפגש 10- מוסיקה ותנועה
מוסיקה ותנועה בגן הילדים- כלים לעבודה בתוך סדר יום. הישענות על חוגים חיצוניים, עבודה מבפנים, פעם בשבוע, כל השבוע, הרצאת אורח עופרה כהן.
מפגש 11
איתור ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
מפגש 12
בניית נושא בשני אופנים: מהכלל אל הפרט, מהפרט אל הכלל. מתן דגש לכל ארבעת התחומים ההתפתחותיים.
|