קורס אימון להעצמה אישית (26-002)
קורס זה מציע התנסות והקניית כלים מעשית אשר תתרום לזהות המקצועית של הגננת ולשכלול דרכי ההוראה והלמידה בקונטקסט החינוכי.
הדגש על ההתפתחות והגדילה האישית של הגננת בתהליכי ניהול מערכות היחסים שלה מול הורים, ילדים, אנשי צוות, מנהל, מפקח ועוד,הינו חשוב ומהותי.
קורס זה מציע תהליך של התנסות אישית ממוקדת בנושאים מרכזיים הקשורים לתקשורת (תוך אישית ובינאישית).התכנים המוצעים בקורס זה מציעים
אימון והקניית כלים מעשית תוך תירגול ממוקד ומבוקר במיומנויות שונות, ולא בהכרח דרך ניתוח מקרה מסויים.
משמע, הגננת תתאמן באופן פעיל בהקשבה פעילה, ביכולת אסרטיבית,נתינת וקבלת משוב, דרך ואופן קבלת ההחלטות שלה ועוד .
"הזולת הוא בשבילי הקשר ביני ובין העולם, בלי הזולת היה העולם לגבי לא רק עולם ריק, מת, אלא היה מחוסר כל שחר"(לודוויג פוירבאך) |
|
להלן עיקרי התכנים של הקורס אימון להעצמה אישית:
|
1. מפגש ראשון |
|
1. היבטים של חשיבה "חיובית" - אל עצמי - מחשבות והרהורים במסע אל הסיפור האישי
1.1 אוכל להקשיב לאחר רק אחרי שאתחיל להקשיב לעצמי - אינטלגנציה רגשית בחיי היומיום.
2.1 איתור של התנהגויות מאפיינות בקשר הרגשי וזיהוי של דעות קדומות, פרדיגמות,
סטראוטיפים או חרדות סובייקטיביות.
מרצה אורחת - ד"ר ורד תמיר |
2. מפגש שני |
|
1. ניהול צוות - האצלת סמכויות בגן הילדים
1.1. האצלת סמכויות, מה היא ? ולשם מה צריך אותה ?
1.2. מה להאציל ? על מי להאציל ? ואיך עושים זאת ?
1.3. איך מפקחים על ההתקדמות בהאצלת הסמכויות ?
1.4. הגישות והנקודות המרכזיות שבהאצלת סמכויות בגן
1.5. היתרונות שבהאצלת סמכויות במגוון מונחים
2. ניהול צוות – החדרת מוטיבציה בגן הילדים
2.1. החדרת מוטיבציה מה היא?
2.2. הצורך בהחדרת מוטיבציה תוך הבנת הצרכים הבסיסיים
2.3. יצירת סיפק בעבודה שלי ושל הצוות שלי בגן.
2.4. מתן השראה – הרשאה כמנוף להשגת תוצאות טובות יותר מאנשי הצוות בגן
2.5. השמירה והתייחסות למוטיבציה
2.6. היתרונות שבהחדרת מוטיבציה, והנקודות המרכזיות להחדרתה בגן
2.7. הגישות השונות למוטיבציה במונחים חשובים |
|
3. מפגש שלישי |
|
1. פתרון בעיות והבנת התנהגויות בגן הילדים
1.1. פיתרון בעיות מה הוא ?
1.2. הצורך להתמודד עם בעיות והגדרתן.
1.3. חיפוש הפתרון, קבלת החלטה ונקיטת פעולה
1.4. הגישה הנכונה לטיפול בפתרון בעיות, במגוון מונחים
1.5. הנקודות המרכזיות בפתרון בעיות, יתרונות מול חסרונות
2. הבנת התנהגות הצרכנים, ואנשי הצוות
2.1. הבנת התנהגות מה היא ?
2.2. התנהגות בסיסית, יש דבר כזה ???
2.3. התנהגות רגשית והתנהגות עצמית.
2.4. התנהגות בעקבות מצוקה
2.5. התמודדות עם דרכי התנהגויות במגוון מונחים
2.6. הנקודות המרכזיות בהבנת התנהגות, יתרונות מול חסרונות |
|
4. מפגש רביעי |
|
1. אסרטיביות – מילת המפתח
1.1. אסרטיביות מה היא ?
1.2. הבנת טבע ההתנהגות שלי כגננת.
1.3. הכרת הזכויות הבסיסיות והגדלת הרפרטואר.
1.4. הרחבת המיומנות החברתית, במונחים השונים.
1.5. הגישה לאסרטיביות – יתרונות מול חסרונות
2. ניהול זמן – "מצאת החמה ועד צאת הנשמה" – לעולם לא!!!
2.1. ניהול חיים אפקטיבי
2.2. ניהול חיים מאוזנים
2.3. הבנה עצמית
2.4. אפקטיביות ולקיחת פיקוד
2.5. יחסי הגומלין ולקיחת הפיקוד כמנהלת הגן וכגננת
2.6. חיים חיוביים הנקודות המרכזיות בניהול חיים אפקטיבי, יתרונות מול חסרונות
2.7. הנקודות המרכזיות בניהול חיים אפקטיבי |
|
|
בכל שיעור / מפגש עם מר רביב זייפלד, תינתן הזדמנות לכל תלמיד בתיאום מראש להיפגש עם רביב באופן אישי כשעה לפני תחילת המפגש. מטרת הפגישה היא לקדם ולעזור לכל אחד ואחד באופן אישי בבחינת "חנוך לנער על פי דרכו". |
סגל המרצים, בקורס זה, הם: |
רביב זייפלד - סמנכ"ל אתר הגננת |
ד"ר ורד תמיר - יועצת פדגוגית |
|
מבנה הקורס: |
הקורס יכיל 4 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות בכל מפגש. |
הקורס יתקיים ביום א' פעם בשבוע בין השעות: 18:00- 21:00.
תחילת קורס - 2011\5\8 |
הזדרזו והירשמו!!מספר המקומות מוגבל!! 03-9629840 |
מקום: |
הקורס יתקיים בת"א, ברח' מנורת המאור 8, נחלת יצחק.
(5 דק' מעזריאלי, בבניין של איסתא)
יש חניה חינם ובשפע |
|
בסיום הקורס, תינתן תעודה של "הגננת סקול" על השתתפות בקורס
|