הקורס "פדגוגיה לגיל הרך" - באזור המרכז (26-001) הוראה מגיל הלידה ועד 4 שנים
פדגוגיה הלכה למעשה בגן הילדים.
 
קורס זה, מהווה את חוד החנית וספינת הדגל של מרכז ההדרכה, הייעוץ וההעשרה לגיל הרך של "הגננת סקול".
 
הייחודיות של קורס זה נובעת מהניסיון הרב של המרצים המובילים את הקורס ומנחים אותו. 
קורס פדגוגיה לגיל הרך פונה לגננות, למנהלי גנים ומובילי גנים. מטרתו להעניק תובנות מסודרות של תהליכים פדגוגיים, נהלים וכלים ישומיים שיש להקים ולנהל בגן הילדים.
 
"בגננת סקול" מאמינים כי, מסגרת חינוכית מיטיבה הינה מסגרת בה מתקיימים שני תנאים מרכזיים. יש בה סדר ומענה. הסדר כולל את האופנים המורכבים שבהם מתנהלת המערכת החינוכית כמסגרת בהתאם לתפיסות, לרציונאל ולחזון המנחים את דרכה. כאשר אנחנו מדברים על "סדר" אנחנו מדברים על שגרת יום בגן, נהלים, דרכי קבלת החלטות, חלוקת תפקידים , ניהול זמן אפקטיבי ועוד.
 
תכנית הלימודים כוללת:
הבנה וידע בתחום הפדגוגיה לגיל הרך יאפשרו למחנכת לתכנן, לנהל ולארגן את הגן הפרטי או המשפחתון בדרך שתתרום לעיצוב סביבה חינוכית,לימודית, תומכת ומדגישה את צרכיו ההתפתחותיים של הילד. קורס הפדגוגיה לגננות הפרטיות נועד לחדד את ההיכרות של הגננת או המטפלת בגן הפרטי עם הנושאים הבאים:
 
  • חשיבות החינוך בגיל הרך ופיתוח דרכי הלמידה ומתן דגש לשילוב בין התיאוריות השונות לפרקטיקה.
  • הילד ,צרכיו ומאפייניו ההתפתחותיים מול היכולת לפתח אצל הגננת את הכלים להיענות לצרכים אלה.
  • להכיר את הסביבה החינוכית בגן, את מבניה, ארגונה והשפעתה על הילד וכנגזרת בניית סדר היום.
  • להכיר את דרכי הלמידה של הילד בגיל הרך וכנגזרת בניית תוכנית לימודים שבועית, חודשית ושנתית.
  • פיתוח מיומנויות לעבודה מול הורים.
  • פיתוח היכולת לנהל ולהנהיג צוות.
  
לפניכם תמצית המפגשים:
 
  • מפגש 1- מבוא לפדגוגיה, פדוגוגיה מה היא?
    מושגים, הגדרות, חשיבות השפה המקצועית, האני מאמין, רציונאל, חזון והגן כמסגרת חינוכית
     
  • מפגש 2 - תקשורת מול הורים
    גורמים מקדמי תקשורת ודרכים להשגת שיתוף פעולה.
     
  • מפגש 3 - תקשורת עם אנשי הצוות החינוכי בגן
    בניית צוות, גיוס אנשי צוות, ישיבות צוות, ניהול צוות, קונפליקטים בצוות ודרכי פתרון, גיבוש אנשי הצוות.
     
  • מפגש 4 - הקניית הרגלים וחינוך לגבולות ומשמעת
    התמודדות במצבים שונים בפעילות כגון, נשיכות, בכי. עונש ומשמעותו. גבולות לילדים, להורים ולצוות. עקרונות בסיסיים בעבודה עם ילדים.
     
  • מפגש 5 - העידוד ככלי לקידום הילד והצוות
     
  • מפגש 6 - התבוננות מכוונת בילדים
    דף תצפית – מהן נקודות המשמעותיות בהתבוננות בילד? (על מה להסתכל ומשמעות איתור קשיים מוקדם)
     
  • מפגש 7+ 8 - איתור ילדים בעלי קושי
    הבחנה בין קשיים שונים של ילדים, כלים לזיהוי, התמודדות ודרכי טיפול
     
  • מפגש 9 - הילד המאתגר – מה הוא מרגיש? סדנה חוויתית א'
    קשיים בקשב וריכוז, לקויי למידה, ויסות חושי, שיווי משקל, מוטוריקה
     
  • מפגש 10 - הילד המאתגר – מה הוא מרגיש? סדנה חוויתית ב'
    קשיים בקשב וריכוז, לקויי למידה, ויסות חושי, שיווי משקל, מוטוריקה, כולל: התמודדות עם התנהגויות שונות של ילדים/התמודדות במצבי תסכול של הילד, התייחסות לצורכי הילד וסיפוקם תוך התחשבות בהבדלים אינדיווידואליים בין ילדים
     
  • מפגש 11 - תקשורת מול הורים ברגעי משבר
    דיווח על קושי של הילד, כיצד? התנגדות הורים ודרכים יעילות לשיתוף פעולה.
     
  • מפגש 12 - פעילות ומשחק בגן הילדים.
    חשיבות המשחק בהתאם לגיל ולהתפתחות הילד, חשיבות המשחק בגן ובחצר לילד ולצוות. תיווך – משמעות התיווך
  • מפגש 13 - סדר יום - בגן הילדים.
    סדר יום ומה שביניהם – חשיבות תכנון סדר יום בגן יום / שבוע / חודש
  • מפגש 14 - בניית תוכנית לימודים שנתית + תוכנית עבודה.
    איך בונים תוכנית עבודה בפועל? מה היא תוכנית שנתית?
  • מפגש 15 - מוסיקה ותנועה ככלי חינוכי בגן, עיצוב לוחות נושא ויצירה.
     
  • מפגש 16 - העצמת המחנכות בהיבט האישי והמקצועי – מפגש חווייתי.
     
  •  
  • כמו במהלך הקורס נלמד על חשיבות הדברים הבאים: התנסות בחומרים, סדנת יצירה וארגון הסביבה החינוכית
ראוי לציין: כי במהלך ההשתלמות ינתנו סיטואציות מחיי הגן, מפגשי מוסיקה ותנועה ועיצוב לוחות נושא ויצירה ישולבו במחצית הקורס
אין להשתמש בחומר זה או בחלקו ללא אישור בכתב.  כל הזכויות שמורות ®

מטרת הקורס:
• עבודה איכותית ויעילה יחד עם הילד, הצוות, וההורים – משמעות שיתוף הפעולה.
• איתור קשיים ומתן מענה - חשיפת המחנכות להתנהגויות שונות של ילדים (התנהגויות נורמליות ואבנורמליות) בהיבטים ההתפתחותיים השונים.
• מתן כלים להתמודדות איכותית של המחנכת עם התנהגויות השונות של הילדים בגן.
• דרכים איכותיות להעשרה ולהפעלה של הילדים ובמקביל צמצום אלימות בגן
• התמודדות עם מצבי תסכול של ילדים
• התפקיד המשמעותי של המחנכת בגן 


סגל המרצים, בקורס זה, הם:
אפרת אופיר
מבנה הקורס:
הקורס יכיל 17 מפגשים של 4 שעות אקדמאיות בכל מפגש.סה"כ 68 שעות פדגוגיות.
הקורס יתקיים בימי ד' בין השעות 18:00-21:00 תחילת הקורס ב-  14/12/2016
ההרשמה לקורס בעיצומה!!! מספר המשתתפים מוגבל !! לפרטים
והרשמה: 052-3005009
מיקום:
הקורס יתקיים בת"א (נחלת יצחק)
ברח' "מנורת המאור" 8
בבניין של איסתא
לפרטים והרשמה
מלאו כאן את הפרטים
   
דוא"ל:
שם פרטי:
טלפון:
 
בסיום הקורס ועמידה במטלות הקורס, תינתן תעודה של "הגננת סקול" -  בוגר/ת הקורס "פדגוגיה לגיל הרך"

דף הבית | הגננת סקול - הרציונאל | 10 סיבות - למה הגננת סקול | סגל המרצים צוות  ההדרכה | שיווק הגן בעידן האינטרנט | סל השירותים | ליווי אישי ושיווקי | חוויה מוסיקלית | מן התקשורת | השכרת כיתת לימוד | ליווי אישי | דף תודה | t | הקמה, ניהול ושיווק גן ילדים - באזור תל אביב | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים 11 | באזור המרכז - הקמה,ניהול ושיווק גן ילדים | קורס הכרת המחשב והאינטרנט | פדגוגיה לגיל הרך באזור תל-אביב | פדגוגיה לגיל הרך 3 | קורס העשרה מוסיקלית לגיל הרך | עקרונות הלמידה ותוכנית הלימודים | השפות השונות בגן הילדים | הכשרת גננות מובילות | מניהול למנהיגות-קורס להעצמת הגננת | קורס אימון להעצמה אישית - באזור תל אביב | קורס קואצינג - מפגשי היוועצות לגננות | קורסי קוצינג | הנחיית קבוצות | פיתוח מיומנויות הניהול | אומנות הפרזנטציה | פיתוח אישי וצמיחה מקצועית | תנועה לגיל הרך | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור תל אביב | פדגוגיה לגיל הרך - באזור חיפה | נפגשים עם קטנטנים - ליאורה שלזינגר | הערכות לקראת שנת הלימודים הבאה והחוק החדש | ייעוץ וליווי אישי | ייעוץ פדגוגי | ייעוץ משפטי | ייעוץ פיננסי | ייעוץ שיווקי עיסקי | הרצאות אורח לגן | אבחון ופענוח ציורי ילדים | מדריכים לתנועה לגיל הרך | ליווי התפתחותי לתינוקות עד גיל שנתיים | מדריכי ריקודים לגיל הרך | מנושא למעשה - איכות הסביבה | מנושא למעשה - הגישה המתכללת | בניית תוכנית עבודה בגן הילדים | ניצני אוריינות והתפתחות שפתית בגיל הרך | הורים וילדים | הורים וילדים מתקשרים בתנועה | מדריכי תנועה להורים ופעוטות | מפעילי נופש פעיל | פסיכולוגיה של הילד המשחק | תנועה לגיל הרך | היבטים עסקיים בהקמת עסק | יישומי המחשב בגן הילדים | המחשב ככלי ניהולי בגן הילדים | המחשב ככלי שיווקי בגן הילדים | עקרונות הלמידה בגיל הרך | התפתחות שפה | סדנאות | מפגשי העשרה - ד"ר צבי ברק | פורום אקדמי | מרכז המידע | מאמרים בתחום השיווק | מודל חמשת החושים - רביב זייפלד | שיווק מפה לאוזן | מאמרים: כללי | מפילים עליהם תיק | יעוץ או היוועצות | זה לא נעים לי | מאמרים בתחום תרבות וחיברות | הישרדות | טיסות ותינוקות | מאמרים ומחקרים אקדמאיים | מאמרים בתחום הפדגוגי | אביה עוזני | עיצוב סביבה חינוכית בגן הילדים | סדר ומענה במערכות חינוכיות | פעילויות קייטניות לקיץ | משחקים ולומדים בגן הילדים | כיצד לבחור גן ילדים | דרך המלך בתקשורת תומכת | על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים | כיצד להכין את ילדך למעבר לגן החדש | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | אסיפת הורים הראשונה בגן! למה לצפות- | מאמרים בתחום תנועה לגיל הרך | חשיבות פעילות הורים וילדים בתנועה | שילוב ריקודי הילדים במסגרת שיעורי התנועה | בשבח התנועה | גרייה והעשרה של המערכת הווסטיבולרית בגיל הרך | מאמרים בתחום פסיכולוגיה התפתחותית | בייבי שיאצו | בנות מנוגה, בנים ממאדים | אימא מה תתני לי היום | כתיבה בקלי קלות | התנגדויות | גן פועל, שמח ולומד | הידרותרפיה: כשהמים מרפאים את הכאב | משחקי אגוזים | משחק ביתי | נעים בחצר הגן - חלק א | נעים בחצר הגן - חלק ב | האם השתגעתי | ניהול כעסים במשפחה | מעבדות לחירות | הכל אודות תיבות פעילות | אוויר ואווירה בגן הילדים | פרידה, קליטה והסתגלות לגן בגיל הפעוט | פרידה והסתגלות | בין חינוך לאילוף | מאמרים בתחום התזונה לגיל הרך | פחמימות הדלק של הגוף | 5 כללים לתזונה נכונה והרגלי אכילה טובים | תזונה נכונה לך ולכל המשפחה | מזונות פלא | תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים לכל המשפחה | צרכנות נכונה | צבעי מאכל- צבעי מחדל | תזונת ילדים- דפוסים והרגלים | טיפים- עודף משקל מתבגרים וילדים | יום הולדת חגיגה נחמדת | ספרות מקצועית | שאלות נפוצות | מן התקשורת | אתרים מומלצים | ספרים מומלצים | האקדמיה לגיל הרך | תוספות | תוספות 1 | מועדון לקוחות | חדשות | הנחיות לנרשמים | טפסים להורדה | מבחן לדוגמא | המלצות על הרצאות | המלצות על קורסים | בחירת מתנה לחג החנוכה | הכנה לראיון עבודה | ניוזלטר |           | צור קשר |