מפגש |
תאריך |
הנושא הנלמד |
1 |
26/8/11 |
כיצד בונים מפגש
הם חלקי המפגש הקבועים והמשתנים. מדוע מבנה הפגש הוא הדבר החשוב ביותר להצלחתו. מתי ואיך תתקיים פעילות עם אביזר. מהם האביזרים הראשונים איתם מתחילים: חומרי רפרטואר ראשונים להתחלה. |
2 |
9/9/11 |
מתחילים בקטן
השירים הקטנים, הדקלומים הקצרים והאביזרים המתאימים לתינוקות, עד גיל שנתיים. מהם נושאי המפגש איתם ניתן להתחיל עם פעוטות שזו השנה הראשונה או השנייה במסגרת חינוכית . |
3. |
16/9/11 |
חגי תשרי – חלון לשנה החדשה
כיצד מביאים לקטנטנים עד גיל 2-3 את כל נושא החג ומאפייניו. מבחר חומרים ראשונים לחגים. |
4 |
21/10/11 |
היום יום הולדת
יום הולדת כנושא שמכינים אותו עם הילדים מראש. מהו יום הולדת, איך חוגגים, מהי מתנה, מי יבוא ליום הולדת. |
5 |
4/11/11 |
והנה כבר בא סתיו
לומדים להסתכל מסביב. דרך חדשה וייחודית לחוות את שינויי העונות תוך התבוננות, מגע ותחושות נוספות בשילוב שיר, סיפור, ריקוד ודקלום. |
6 |
18/11/11 |
מכינים את חנוכה
מה מתאים לעשות בכל קבוצת גיל כהכנה למסיבת החנוכה. איך ניתן לשתף את ההורים בהכנות לקראת המסיבה |
7 |
2/12/11 |
מסיבת חנוכה
תיכנון מפורט של חומרי מסיבת חנוכה לכל קבוצת גיל |
8 |
16/12/11 |
מה זה חורף? [עד גיל שנתיים]
מה לובשים, מה אוכלים, במה משתמשים, מה רואים? |
9 |
30/12/11 |
אך, איזה חורף [ מגיל שנתיים עד ארבע]
* מה מבינים קטנטנים כשאומרים "חורף"? אילו אלמנטים מתוך מאפייני העונה ניתנים להמחשה במוסיקה?
* תכנון מפגשים בנושא חורף לפי קבוצות גיל: פרי הדר, מה אוכלים בחורף, מה לובשים בחורף? |
10 |
13.1.12 |
יום המשפחה - לנצל את המפגש לחיזוק הקשר בין הילד וההורה, והחיבור לחומרים הנלמדים בגן.
* תכנית מפגש עם הורים ותינוקות עד גיל שנה
* תכנית מפגש עם הורים ותינוקות מגיל שנה עד שנתיים
* תכנית מפגש עם הורים ותינוקות מגיל שנתיים עד שלוש |
11 |
27.1 |
ט"ו בשבט - מה זה עץ? מה עשוי מעץ?
כיצד ננצל את ט"ו בשבט כדי לבר בין פירות שהילדים מכירים ואוכלים לבין העץ עליו הם צומחים, כמובן ברפרטואר מוסיקלי מתאים. |
12 |
10.2 |
מה עושים קטנטנים בחג פורים? - מה מצחיק קטנטנים? איך נעשה מסיבת פורים "ידידותית" לפעוטות, ועם זאת גם שמחה ומעוררת חיוך. |
13 |
24.2.11 |
פשוט כי זה נעים
* עקרונות העבודה עם אביזרים – לפי קבוצות גיל
* עקרונות הגישה ההתפתחותית הבאה לידי ביטוי ברפרטואר המוסיקלי |
14 |
16.3 |
כך נלמד לסדר -
* קצת לפני הפסח. הקניית הרגלי סדר וארגון בעזרת מוסיקה שירים וסיפורים מוסיקליים.
* מה חווים קטנטנים כשחוגגים א חג הפסח? רפרטואר שירים ודקלומים לחג
* אביב, פרפרים, פרחים. |
15 |
30.3 |
ככה אני יכול -
אביזרים ופעילויות בתנועה, לפתוח מיומנויות תנועה במרחב, פיתוח נושא ההתמצאות (כיוונים), ופיתוח החשיבה והדמיון בפעילויות עם אביזרי תנועה |
16 |
6.4 |
יום הולדת למדינה - איזו ארץ יפה
* במחצית השניה של השנה אפשר לחבר את הקטנים להר ולים, לאדמה ולפריחה ובעזרת השירים והמוסיקה - לצאת לטייל בשביל המתפתלץ
*תכנים על דגלים סרטים, וצבעים של כחול ולבן, הם הדברים אותם חווים קטנטנים ורואים ביום ההולדת של המדינה |
17 |
20.4 |
רוקדים עם קטנטנים
*מדוע חשוב לרקוד - לצלילי מוסיקה ללא מילים
*איך בונים ריקוד לקטנטנים שאינם הולכים. איך נרקוד עם בני שנתיים עד שש רפרטואר מוסיקה לריקודים. |
18 |
4.5 |
הסיפור המוסיקלי שלי - לקראת שבוע הספר
* איך משלבים סיפור מוסיקלי במפגש עם תינוקות. מה חשיבותו
* הכרת רפרטואר ספורים מוסיקליים ודרך הפעילות איתם |
19 |
18.5 |
סלינו על כתפינו -
* מה חשוב להקנות לקטנטנים בחג השבועות?
* איך נשתמש בחג שבועות ללמד פעוטות לספור
* גם בריא וגם טעים. הזדמנות טובה למשוך פעוטות לאכול פירות וירקות בעזרת שירים ודקלומים קצרצרים וקליטים |
20 |
1.6 |
הגשר מזהב - איך נחדש את משחקי הילדות של פעם, ע"י משחק מוסיקלי, שמיועד לקטנטנים.
(הגשר מזהב, כסאות מוסיקליים, משחק הכובעים ועוד) |
21 |
15.6 |
כובע על הראש - קיץ לקטנטנים: תכנון מפגשים מאפייני קיץ עם: דלי וכף, כובעים, בקבוקים, ספורים מוסיקליים וריקודים |
22 |
29.6 |
והכל עם המוסיקה
תנועה ומוסיקה כממחישים מושגי מוסיקליים בסיסיים
מבחר קטעי מוסיקה מקוריים שכל אחד מהם מבטא מושג תנועתי ומוסיקלי אחר
מה חשיבותם לקליטת מושגי יסוד. |
23 |
6.7 |
השפה והצליל - מתבסס על "אפצ'י" - הדיסק החדש של מיריק שניר וליאורה שלזינגר וחומרים נוספים שעיקרם - מילים ראשונות, ומשחקי המילים הראשונות. |
24 |
20.7 |
נושאי מפגש ל"מתקדמים", כמו: גדול וקטן, ארוך וקצר, שעונים, חתולים, כלי תחבורה, צבעים- נושאים בהם האביזר משרת את הנושא |
25 |
27.7 |
תכנון שנתי ומסיבת סיום - פרסום. התנהלות מול גופי חינוך, והורים. הכנת שיעור לדוגמא. ו-...חלוקת מתנות ו"ציוד לחיים" |